لوح فشرده هم کالای فرهنگی اشرافی شد!(اخبار ادبی و هنری)
پرهزینه بودن استفاده از برنامهها و مراکز هنری، مثل تئاتر و کنسرت موسیقی و ... طی سالهای اخیر باعث شده بود تا لوح فشرده آثار هنری در کنار تلویزیون، به اصلیترین مصرف فرهنگی قشر کمدرآمد جامعه تبدیل شود. اما با دو برابر شدن قیمت دیویدی، حتی این محصولات نیز تبدیل به کالای اشرافی شدهاند.
افزایش قیمت کالاهای فرهنگی باعث محدود شدن آنها به طبقات فرادست شده و این امر به طور مستقیم روی محتوای این آثار تأثیر میگذارد. همچنان که انحصار مخاطب کنسرت موسیقی یا نمایشهای تئاتر در سال های اخیر باعث شده تا این فعالیتها متناسب با روحیه و ذائقه قشر خاصی تولید شوند. با فاصله گرفتن مردم عادی و منحصر شدن مشتری آثار نمایش خانگی به قشر مرفه جامعه نیز باید انتظار داشت که محتوای این آثار نیز بیش از پیش به سمت تمایلات این گروه بروند و مطالبات فرهنگی عامه مردم کمرنگتر شود.
گفتنی است، در اثر سیاستهای اقتصادی دولت، هزینه اولیه برخی از کالاهای فرهنگی مثل کاغذ و لوح فشرده به طور چشمگیری افزایش یافته که این مسئله برای تولیدکنندگان آثار فرهنگی مشکلساز شده است.