کد خبر: ۱۴۰۶
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹
افخم:

تهران آماده بررسی درخواست رسمی اتحادیه اروپا برای گشایش دفتر نمایندگی است

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد با توجه به اهمیت و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه تمایلاتی از سوی اتحادیه اروپا برای گشایش نمایندگی در تهران ابراز شده، که در صورت دریافت درخواست رسمی، تهران حاضر به بررسی آن است.
سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد با توجه به اهمیت و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه تمایلاتی از سوی اتحادیه اروپا برای گشایش نمایندگی در تهران ابراز شده، که در صورت دریافت درخواست رسمی، تهران حاضر به بررسی آن است.
مرضیه افخم، درباره ابراز تمایل اتحادیه اروپا به ایجاد دفتر نمایندگی در تهران تاکید کرد تهران در صورتی که درخواست رسمی از طرف اتحادیه اروپا دریافت کند حاضر به بررسی آن در چارچوب روابط موجود و پاسخ به آن می‌باشد.
به گزارش تسنیم، سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان تصریح کرد: با توجه به اهمیت و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه، تمایلاتی از سوی برخی اعضای اتحادیه اروپا مبنی بر گشایش دفتر در تهران ابراز شده است و تهران در صورتی که درخواست رسمی در این باره دریافت کند حاضر به بررسی آن در چارچوب روابط موجود و پاسخ به آن می‌باشد.
خاطرنشان می‌شود کشورهای اتحادیه اروپا به طور غیررسمی به پارلمان اروپا اعلام کرده‌اند خواستار گشایش نمایندگی اتحادیه اروپا در ایران هستند.
تارجا کرونگبرگ، رئیس هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا که چندی قبل به تهران سفر کرد اعلام کرده بود سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا (در تهران) از این ایده حمایت کرده‌اند.
این عضو فنلاندی پارلمان اروپا افزود: تهران نیز از این ایده استقبال کرد... ما به وزیر خارجه و نیز رئیس ستاد ریاست‌جمهوری ایران اعلام کردیم و واکنش کلی آنها مثبت بود. کرونگبرگ افزود: مقامات ایرانی به وی گفته‌اند اتحادیه اروپا نقش مثبتی در جهان ایفا می‌کند اما در منطقه خاورمیانه این نقش چندان چشمگیر نیست.