kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۵۹۶
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷
معاون وزیر راه و شهرسازی:

آذربایجان غربی امسال به شبکه سراسری ریلی کشور متصل می‌شود




معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: 640 کیلومتر از کریدور یکهزار و 420 کیلومتری شمال به جنوب غربی کشور احداث شد.
«خیرالله خادمی» در حاشیه بازدید از این کریدور در محدوده شهرستان مهاباد افزود: این طرح از مرز بازرگان آغاز شده و با گذر از استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان به بندر امام خمینی(ره) ختم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 300 کیلومتر از این کریدور در محدوده آذربایجان غربی قرار دارد، بیان کرد: ورودی و خروجی مسیر این کریدور در شهرهای این استان از جمله مهاباد باید به بزرگراه و مسیر چهار بانده مجهز شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ادامه داد: 50 درصد از محدوده این کریدور شامل 150 کیلومتر در استان آذربایجان غربی به اتمام رسیده است.
وی افزود: 100 کیلومتر دیگر از این کریدور در محدوده استان‌های آذربایجان غربی و کردستان هم امسال با اعتباری بالغ 650 میلیارد ریال آماده‌سازی می‌شود که 80 درصد آن تاکنون تخصیص یافته است.
«خادمی» با بیان اینکه اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای این طرح ملی در سال جاری کمتر از سال گذشته است، ادامه داد: برای تامین اعتبار بیشتر از سایر منابع در اختیار دولت و اسناد خزانه‌ای که خارج از سقف اعتبار به وزارتخانه اختصاص می‌یابد، تلاش می‌شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه طرح‌های بزرگ ملی دیگری در آذربایجان غربی در حال اجراست، گفت: برای چهار بانده کردن جاده‌های این استان به سمت جاده‌های مرزی و مسیر ارومیه به تبریز برنامه‌ریزی شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح راه آهن مراغه - ارومیه با 184 کیلومتر طول و با هدف اتصال مرکز آذربایجان غربی به شبکه سراسری راه آهن در دست اجراست، گفت: آخرین مراحل ریل گذاری نقده به سمت ارومیه در حال اتمام است و پیش‌بینی می‌شود این طرح تا پایان تابستان به بهره‌برداری برسد.