kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۴۴۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳

ایران از لحاظ توسعه فناوری نانو در عرصه جهانی رتبه پنجم دارد

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ایران در توسعه علم نانو هم اکنون در رتبه پنجم جهانی قرار دارد و این اتفاق در یک فاصله زمانی 10 ساله محقق شده است.

به گزارش ایرنا، «سید محمدحسین سجادی نیری» یزد، افزود: این رتبه نشان می دهد که با توسعه فناوری در حوزه های مختلف می توانیم جهش ویژه‌ای داشته باشیم.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه گفتمان قالب باید علم و فناوری باشد، ادامه داد: تمام موضوعات فناوری بر مبنای محور این شعار پیگیری می شود‌.
این مسئول ادامه داد: فناوری باید سطح زندگی مردم را ارتقا دهد و گفتمان غالب کشور به علم و فناوری تبدیل شود.
سجادی نیری افزود: بسیاری از اوقات منابع کافی از سوی دولت و حاکمیت برای توسعه فناوری اختصاص می‌یابد اما به دلیل برخی موانع اتفاقی که مد نظر است، رخ نمی‌دهد.
وی تصریح کرد: توسعه فناوری در کشور با موانع خارج از توسعه اکوسیستم فناوری مواجه است‌، مثلا شرکت‌های حوزه اقتصاد دانش بنیان موفق نمی‌شوند به خاطر موانعی که در بخش‌های دیگر وجود دارد، کاری انجام دهند.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه موضوع استفاده از «تکنولوژی اینترنت اشیا» در ستاد در حال پیگیری است، افزود: این موضوع چند سال آینده، دنیا را تحت ثاتیر خودش قرار می‌دهد.
سجادی نیری در این ارتباط اظهار داشت: همان‌طور که امروز با مفهوم فضای مجازی مواجه هستیم، بعضا تهدیدات آن در کشور مورد توجه قرار گرفت، قطعا سال‌های آتی اشیا اطراف ما با اینترنت در ارتباط خواهد بود.