kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۰۱۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

نفوذ غرب در دانشگاه‌ها را می‌بینم اما مسئولان خوابند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: من نفوذ غرب را در دانشگاه‌ها می‌بینم و متأسفانه شاهد یک غفلت عمومی هستیم، مسئولان و نهادهایی که وجود دارند هم خواب هستند.

به گزارش فارس، مهدی گلشنی در افتتاحیه سومین دوره مدرسه علوم انسانی اسلامی صدرای بسیج دانشجویی در جمع دانشجویان گفت: امروز من فقط و فقط به نسل جوان امید دارم و از سیستم دولتی امیدم بریده است زیرا هر چقدر تذکر می‌دهیم هیچ تأثیری ندارد.
گلشنی با اشاره به خطراتی که کشور را تهدید می‌کند، افزود: خطری که امروز به شدت کشور ما را تهدید می‌کند نفوذ غرب است و کاملاً حواس آنها جمع است که چه کاری انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: من الان نفوذ غرب را در دانشگاه‌ها می‌بینم و متأسفانه شاهد یک  غفلت عمومی هستیم، نهادهایی که وجود دارند هم خواب هستند، مسئولان هم خواب هستند و در برخی جاها هم مدیران عوامل غرب هستند، نیروهای خوب را دفع می‌کنند و نیروهای خودشان را جذب می‌کنند.
 استاد فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف یادآور شد: من در یک ملاقات خصوصی خدمت مقام معظم رهبری عرض کردم که رئیس «ام‌آی‌ایکس» انگلیس که یک تشکیلات جاسوسی است در یک مصاحبه‌ای گفته بود که ما در 10 تا 15 سال آینده چنان فرهنگ مردم ایران را تغییر می‌دهیم که دیگر مشکلی با آنها نخواهیم داشت و امروز هم پیگیر این مسئله هستند.
گلشنی گفت: ما در یک موقعیت بسیار حساسی هستیم، بسیاری از مسلمانان یک روز روی ایران  حساب می‌کردند، متأسفانه ایران امروز حالت انقلابی  خود را به اندازه گذشته ندارد.
وی افزود: تنها دلیلی که باعث شده در دانشگاه‌های خودمان بمانم وجود نیروهای باسواد، مؤمن و افرادی است که مصالح کشور را تشخیص می‌دهند، ما در یک موقعیت حساس هستیم و آینده ایران بستگی به شناخت مسائل دارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی اظهارداشت: دشمنان ما از دو راه وارد می‌شوند و یک راه سست کردن افکار و عقاید است و اینکه یک اسلام‌ آمریکایی تحویل ما بدهند و خوب است که این مسائل روشنگری شود.
گلشنی تأکید کرد: در دانشگاه شریف اخیراً اعلام کردند که به ازای هر تابلوی فارسی یک تابلوی انگلیسی هم باید نصب شود، رسماً‌ دانشجویان را تشویق می‌کنند به خارج کشور بروند و این تشویق‌ها خطرناک است.
وی ادامه داد: ‌در دانشگاه ما یک آگهی زده بودند که فلان همایش برای اینکه چگونه در خارج ادامه تحصیل بدهید و من از طریق یک ایمیل به رئیس دانشگاه گفتم چرا اجازه چنین برگزاری همایش‌هایی را می‌دهید و قرار شد جلوی این‌ها گرفته شود که البته هیچ کاری هم نکردند.
گفتنی است، در حاشیه مراسم افتتاحیه سومین دوره مدرسه علوم انسانی اسلامی صدرای بسیج دانشجویی؛ از مهدی گلشنی استاد فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف تجلیل به‌عمل آمد.