kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۹۹۹
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
آیت‌الله کعبی:

جواب ترامپ افزایش قدرت بازدارندگی و عمل به اقتصاد مقاومتی است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جواب ترامپ، تقویت قدرت بازدارندگی و استحکام درونی نظام، پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، وحدت و همبستگی مردم و مقابله با سیاست‌های شیطانی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است.

آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ادعای اخیر رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر آمادگی برای مذاکره با مقامات ایرانی، گفت: همه راه‌های منتهی به آمریکا چه در دوران اوباما و چه در دوران ترامپ، در واقع بازگشت به عقب و نوعی ارتجاع و وادادگی است که باعث عقب‌ماندگی می‌شود.
وی ادامه داد: مذاکره با آمریکا نه‌تنها مشکلات اقتصادی ایران را حل نمی‌کند بلکه بر اساس تجربه مذاکره و ارتباط کشورهای مستقل و غیرمتعهد با آمریکا، می‌توان گفت که آمریکایی‌ها به چیزی کم‌تر از تسلیم و زیر بار نظام سلطه رفتن قانع نمی‌شوند. آیت‌الله کعبی با بیان اینکه نقض عهد و غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها بارها اثبات شده است، خاطرنشان کرد: حتی در ارتباط با مذاکره‌ای که اخیراً با کره شمالی انجام دادند، باز نقض عهد کردند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بیشتر مشکلات دنیا ناشی از آمریکاست، تصریح کرد: امام(ره) خوب راه را تشخیص دادند و گفتند آمریکا شیطان بزرگ است. وی پیشنهاد مذاکره ترامپ را، صوری و مکارانه توصیف کرد و با بیان اینکه نباید به این حرف‌ها دل‌ خوش کرد، گفت: اصلاً نباید به این حرف ترامپ اعتنا کرد.
آیت‌الله کعبی با بیان اینکه دیپلماسی مقاومت، در مقابل ترامپ و هیئت ‌حاکمه جنایتکار آمریکا، جواب می‌دهد، اظهار داشت: در چهلمین سال انقلاب اسلامی، آمریکایی‌ها با کینه‌توزی، توطئه‌های پیچیده و جنگ تمام عیار اقتصادی، روانی و رسانه‌ای را کلید زده‌اند و به طور علنی به دنبال ایجاد آشوب و ناامنی در داخل کشور هستند تا به خیال خام خودشان با ایجاد یأس و ناامیدی در بین مردم و فاصله انداختن بین آن‌ها و نظام، به براندازی نظام دست پیدا کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری، پیشروی‌های راهبردی جمهوری اسلامی و اقتدار موشکی و دفاعی کشور را یادآور شد و افزود: تنها راه چاره در مقابل آمریکا، پیروزی‌های پیوسته جبهه مقاومت در منطقه و حضور مردم مؤمن و انقلابی ایران در صحنه کارزار با شیطان بزرگ و دست‌نشانده‌های آنان در منطقه است. وی تصریح کرد: جواب ترامپ، تقویت قدرت بازدارندگی و استحکام درونی نظام، پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، وحدت و همبستگی مردم و مقابله با سیاست‌های شیطانی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است و هر راه حلی که به شکلی بخواهد به آمریکا ختم بشود، نوعی تردید و تنازل از گفتمان انقلاب اسلامی است که قطعاً ملت ایران پاسخ سختی به این وادادگی خواهند داد.