kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۸۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰

خواندنی از ورزش ایران


 
  * در پایان ششمین اردوی تیم ملی تیراندازی معلولان که در محل فدراسیون جانبازان و معلولان برگزار شد، ۷ تیرانداز اعزامی به بازیهای پاراآسیایی جاکارتا در ماده تفنگ و تپانچه در بخش زنان و مردان معرفی شدند.نفرات اعزامی به این بازیها عبارتند از؛ ساره جوانمردی، سمیرا ارم و عالیه محمودی (تپانچه ۵۰ متر خفیف و تپانچه ۱۰ متر بادی)، مجید فلاح (تپانچه ۵۰ متر خفیف و تپانچه بادی ۱۰ متر)، رقیه شجاعی (تفنگ بادی ۱۰ متر ایستاده و تفنگ بادی ۱۰ متر درازکش) و زهرا غلامزاده و مرضیه خدابخشی (تفنگ بادی ۱۰ متر SH۲، تفنگ بادی ۱۰ متر درازکش SH۲ و تفنگ ۵۰متر درازکش SH۲).همچنین مهدی زمانی و خدیجه رستمی به دلیل آسیب‌دیدگی به جاکارتا اعزام نمی‌شوند.
* رقابت‌های بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا از امروز آغاز می‌شود و تیم ایران در نخستین گام به مصاف اندونزی می‌رود. بیست و پنجمین دوره از رقابت‌های بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا (زیر ۱۸ سال) به میزبانی بانکوک پایتخت تایلند برگزار می‌شود و ۱۴ تیم از قاره کهن به همراه استرالیا و نیوزلند برای کسب عنوان قهرمانی در این رده و البته رسیدن به جام جهانی زیر ۱۹ سال به مصاف هم می‌روند. در این دوره تایلند به عنوان میزبان و ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی هستند و کشورهای قزاقستان، چین، چین تایپه، ژاپن، کره‌جنوبی، بحرین، امارات، هند، فیلیپین، اندونزی، لبنان، سوریه، استرالیا و نیوزلند در مسابقات حضور خواهند داشت. چهار تیم نخست رقابت‌ها سهمیه جام جهانی زیر ۱۹ سال را بدست خواهند آورد. تیم بسکتبال ایران در اولین دیدارش امروز به مصاف اندونزی می‌رود، سپس دوشنبه برابر قزاقستان به میدان خواهد رفت و سه شنبه در آخرین دیدارش از مرحله مقدماتی برابر ژاپن دیدار خواهد داشت.
* غلامرضا مازندرانی، سرمربی تیم‌ ‌ملی کبدی اسامی نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا اندونزی را اعلام کرد که نفرات دعوت شده در حال حاضر تمرینات خود را در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار می‌کنند.اسامی نفرات دعوت شده بدین شرح است:فاضل اتراچالی، ابوذر مهاجر، محمد اسمعیل نبی بخش، هادی اشترک، ابوالفضل مقصودلو محلی، حمید میرزایی نادر، محسن مقصودلو جعفری، محمد قربانی، میثم عباسی، محمد ملاک، محمد امین نصرتی، محمد اسماعیل مقصودلو.تیم‌ ‌ملی کبدی مردان ایران روز ٢٣ مرداد ماه به منظور شرکت در بازی‌های آسیایی، تهران را به مقصد جاکارتا ترک خواهد کرد.