kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۶۵۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳

حوادث کوتاه از کشور


    
    سرقت سیم برق
یزد – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان یزد گفت: پلیس سارق کابل برق فشار قوی را هنگام ارتکاب سرقت، دستگیر کرد.
سرهنگ منوچهر نصیری افزود: ماموران پلیس با خبر شدند که فردی در اطراف دکلهای برق در محله حسن آباد حضور مشکوک دارد ، با اعزام ماموران به محل سارق به محض مشاهده پلیس اقدام به فرار کرد که در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.
وی اضافه کرد: سارق در بازجویی به بزه ارتکابی اعتراف کرد.
پلمب انبار کالا
تبریز – خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس آگاهی آذربایجانشرقی گفت : 13 انبار کالا به ارزش بیش از 100 میلیارد ریال توسط ماموران پلیس در تبریز پلمب شد.
سرهنگ صابر عباس زاده افزود: بخشی از اجناس درون این انبار خارجی و غیر مجاز بوده است.
قاچاق لوستر
مراغه – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی مراغه از توقیف محموله لوستر خارجی قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ رضا اصلان زاده افزود: ماموران پلیس حین بازرسی از یک خودرو تعداد 43 شعله لوستر خارجی کشف کردند.
وی ارزش ریالی این محموله را 400 میلیون ریال عنوان کرد و گفت : در این رابطه یک نفر دستگیر و خودروی مربوطه نیز توقیف شد.
کشف تریاک
بوشهر – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان بوشهر از کشف مقادیری مواد مخدر در عسلویه خبر داد.
سرتیپ خلیل واعظی گفت: در پی اطلاع پلیس از جابه‌جایی مقادیری مواد مخدر در شهر عسلویه، پلیس طی یک عملیات موفق 700 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط کرد.
اشیای عتیقه
ساری – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی آمل گفت : ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالاو ارز هفت قطعه شی تاریخی سه هزار ساله و دو جلد کتاب چاپ سنگی را در آمل کشف کردند.
سرهنگ نعمت‌الله آزادی افزود: متهم پس از دستگیری و تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد و اموال مکشوفه نیز به میراث فرهنگی شهرستان داده شد.
بازداشت کلاهبردار
مشهد- ایرنا: فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: عامل کلاهبرداری از 60 خانواده نیشابوری در پوشش صندوق قرض الحسنه خانگی، بازداشت شد.
سرتیپ قادر کریمی افزود: زنی 40 ساله در نیشابور پس از اعتماد سازی با تشکیل این صندوق جهت دریافت پس انداز، قرعه‌کشی و پرداخت وام اقدام به عضوگیری از میان بستگان و همسایگان و با طرح ادعاهای واهی از جمله اینکه هنوز اعضا صندوق برنده نشده‌اند به مدت سه سال اقدام به کلاهبرداری کرده بود.
وی افزود: سرانجام با اقدام کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی نیشابور متهم دستگیر شد.
او گفت: متهم تاکنون به کلاهبرداری از 60 خانواده به مبلغ چهار میلیارد ریال اعتراف کرده است.
قطعات تقلبی خودرو با برند معتبر
قم – تسنیم: رئیس ‌پلیس امنیت عمومی استان قم از دستگیری دو عرضه‌‌کننده قطعات تقلبی خودرو در قم خبرداد.
پیام کاویانی اظهار داشت: متهمان قطعات فاقد کیفیت را دربسته بندی‌هایی با برند‌های معتبر داخلی و خارجی به بازار عرضه می‌کردند که توسط مأموران پلیس امنیت عمومی استان قم شناسایی و در عملیات غافلگیرانه هر دو نفر دستگیر شدند.
وی گفت: از این افراد 10 هزار قطعه تقلبی خودرو و ملزوماتی چون کارتن مارک‌دار جعلی و برندهای تقلبی کشف و ضبط‌شده است.
دستگیری قاتل
کرمانشاه – ایسنا: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: به دنبال اختلافات خانوادگی جوانی 20 ساله در شهر هرسین با مراجعه به درب منزل پدر همسرش، وی را به قتل رساند و همسر و مادر همسرش را نیز زخمی کرد.
سرهنگ محمدرضا آمویی افزود: این فرد طی درگیری با پدر و مادر همسرش آنها را به وسیله چاقویی که همراه داشته به شدت مجروح می‌کند.
وی اضافه کرد: مجروحین توسط اورژانس به بیمارستان منتقل می‌شوند، اما متاسفانه پدرخانواده به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست می‌دهد.
وی تصریح کرد: حال عمومی مادر و دختر خانواده نیز که مورد اصابت ضربه چاقو قرار گرفته بودند، رضایت‌بخش گزارش شده است.
کشف دارو
زاهدان – خبرگزاری صدا و سیما: رئیس ‌پلیس امنیت عمومی سیستان و بلوچستان از کشف داروهاي غیر مجاز و عرقیات فاسد از یک انبار در زاهدان خبر داد.
سرهنگ علی محمدی گفت: با کسب خبری مبنی بر نگهداری مقادیر زیادی اقلام دارويي غيرمجاز و قاچاق در انباری در خیابان سعدی زاهدان ،تیم رسیدگی‌کننده پرونده با کنترل نامحسوس محل و اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضائی وارد عمل شد.
وی افزود : در بازرسی از محل 68 هزار و 248 قلم انواع داروی غیرمجاز و قاچاق، دوهزار و 782 لیتر انواع عرقیات تاریخ گذشته و فاسد از انبار کشف شد.
وی ارزش کالاهای کشف شده را 294 میلیون و 980 هزار ریال برآورد کرد و اضافه نمود: با هماهنگی قضائی انبار پلمب و فرد متخلف راهی دادسرا شد.
سارق كيف قاپ
سرویس شهرستانها: فرمانده نیروی انتظامی شاهین‌شهر گفت: با تلاش ماموران «شاهين‌شهر»، يك سارق كيف قاپ دستگیر شد.
سرهنگ «رجبعلي مختاري» اظهار داشت: در پي وقوع چندین مورد کیف قاپی از خانم‌ها در شهرستان «شاهین شهر» بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، سارق را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند.
وی بیان کرد: متهم در بازجویی‌های پلیسی به 29 فقره سرقت کیف از خانم‌ها اعتراف کرد.