kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۵۳۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶

واحدهای ‌اشتغالزای روستایی از مالیات معافیت می‌شوند




معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست‌جمهوری گفت: واحدهای ‌اشتغال زا در روستاها تا پنج سال از پرداخت مالیات معاف می‌شوند که این مدت برای مناطق محروم 10 سال خواهد بود.
سید ابوالفضل رضوی در نشست شورای اداری استان خراسان رضوی افزود: بر‌اساس سیاست‌های بالا دستی نیازمند ایجاد سالانه 308 هزار شغل در روستاها هستیم.
وی اظهار داشت: 70 درصد روستائیان از داشتن سند ملکی و 30 درصد نیز از داشتن سند مسکونی محرومند که این امر هم راستا با سیاستهای توسعه روستاها نیست.
وی به تولید 9 میلیون تن گندم در روستاها ‌اشاره کرد و گفت: هر کیلو گرم گندم حدود 13 هزار ریال خریداری می‌شود و این خریدها حجم عظیم از گردش مالی را در روستاها به‌وجود می‌آورد.
رضوی افزود: این در حالی است که از فعالیت بانک‌ها در این واحدهای تولیدی خبری نیست یعنی تولیدات متعلق به روستا اما اقتصاد آن متعلق به شهرهاست.
وی بافت‌های قدیمی روستا را ظرفیتی برای ثروت‌آفرینی دانست. استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: نرخ بیکاری در این استان طی بهار سال جاری 10/7 درصد بود که نسبت به مدت مشابه پارسال 3/6 درصد کاهش داشت.
علیرضا رشیدیان افزود: در این مدت نرخ مشارکت اقتصادی استان 1/8 درصد کاهش داشته و نرخ متقاضیان کار استان نیز کمی کاهش یافته و متعادل‌تر شده است.
وی اظهار داشت: این موفقیت‌ها مرهون عملکرد فعالان اقتصادی استان است که امیدبخش رسیدن به نرخ بیکاری هفت درصد است.