kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۳۲۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰

1500 میلیارد ریال برای لایروبی بندر بوشهر اختصاص یافت

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور از اختصاص یک هزار و 500 میلیارد ریال برای اجرای طرح لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر خبر داد.

محمد راستاد در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: با انجام فاز نخست طرح لایروبی کانال دسترسی بوشهر عمق آن به 11/5 متر افزایش می‌یابد و ظرفیت تردد کشتی‌های 30 هزار تنی در این بندر فراهم می‌شود.
وی اضافه کرد: بوشهر با ظرفیت‌های فراوان در مسیر تبدیل به بنادر نسل سوم قرار دارد و باید به مرحله‌ای برسد که علاوه‌بر تخلیه و بارگیری و نگهداری کالا بتواند در ترانزیت کالا، فعالیت‌های تولیدی و ارزش افزایی نیز ایفای نقش کند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور ادامه داد: مجتمع بندری نگین بوشهر 400 هکتار فضای پسکرانه‌ای دارد که باید با ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فعالیت‌های تولیدی و ارزش‌افزایی در این محدوده رونق گیرد.
راستا گفت: همچنین با بهره‌برداری از پایانه مواد معدنی بندر بوشهر صادرات به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و بویژه قطر افزایش یابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بواسطه معادن مهم که در استان بوشهر وجود دارد افزایش صادرات این محصول می‌تواند از لحاظ ایجاد ‌اشتغال و رونق اقتصادی در این استان نقش قابل توجهی ایفا کند.  
راستاد گفت: یکی از کارهایی که مراحل پایانی آن در دست اجراست اسکله کانتینری بندری نگین است که تا یکماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و با تحقق این مهم برای نخستین بار کشتی‌های با ظرفیت 20 هزار تن در این اسکله پهلو می‌گیرند.