آغاز سومین دوره طرح ولایت با ابلاغ سلام رهبر انقلاب به دانشجویان
سومین دوره طرح ولایت مردمی دانشجویان سراسر کشور به همت موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در مشهد مقدس آغاز شد.
به گزارش رجانیوز، دوره معرفتی چهل روزه دانشجویان سراسر کشور که زیرنظر آیتالله مصباح یزدی تدوین شده، در طول دو دهه اخیر همواره مورد حمایت رهبرانقلاب قرار گرفته است. دوره امسال نیز با ابلاغ سلام رهبرمعظم انقلاب توسط نماینده ایشان آغاز به کار کرد.
افتتاحیه این دوره مردمی با سخنرانی رئیسنهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، و با حضور 1000 نفر از دانشجویان خواهر و برادر سراسر کشور برگزار شد.
حجتالاسلام محمد محمدیان در آیین افتتاحیه سومین دوره طرح ولایت مردمی کشور که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن اعلام سلام مقام معظم رهبری بهدانشجویان؛ گفت: مقام معظم رهبری طرح ولایت را طرح بسیار ارزشمندی میدانند.
محمدیان با بیان اینکه نهال طرح ولایت امروز بهشجره طیبه این طرح تبدیل شده؛ ادامه داد: این طرح در دهه 70 با جمع کوچکی شروع شد و هر چهجلوتر رفت، باشکوهتر، بالندهتر و موثرتر شد.
وی افزود: امروز طرح ولایت بهجایی رسیده که جایگاه اصلی خودش را پیدا کرده است، بهطوری که بهصورت مردمی اجرا میشود.
رئیسنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها حضور در این طرح را یک توفیق دانست و گفت: قطعاً حضور در این طرح در کنار حرم مطهر امام رضا(ع)، نقطه عطفی در طول عمر یک جوان است.چنین موقعیتی که هم در کنار حرم مطهر امام رضا(ع) باشید و هم از مباحث ناب بهره ببرید، در جای دیگری پیدا نمیکنید.
محمدیان آشنایی با معارف و مباحث اسلامی را سبب افزایش مسئولیت دانشجویان دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری به یادگیری مضامینی در این طرح که تبدیل به عمل شود، تاکید داشتند.
وی پرداختن بهبحثهای معنوی در کنار بحثهای معرفتی در طرح ولایت را نکته دیگری برشمرد که بارها مقام معظم رهبری به آن تاکید کردهاند را برشمرد و افزود: مقام معظم رهبری حفظ روحیه انقلابی در میان دانشجویان را بسیار مهم میدانند، این یک شعار سیاسی نیست، بلکه بحث معرفتی است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با بیان اینکه دشمنان تلاش دارند تا روحیه مقاومت و ایستادگی را در جوانان ما بشکنند،گفت: روحیه انقلابی یعنی بهدرستی و بابصیرت جبهه خودی را از غیرخودی، جریان نفاق را از غیر نفاق و سازش را از مقاومت بهدرستی تشخیص دهیم.