kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۱۸۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
آیت‌الله جنتی:

با مفسدان اقتصادی باید خارج از نوبت برخورد شود

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: قوه قضاییه باید با قدرت عمل کند، باید دستگاه‌های دیگر به قوه قضاییه کمک کنند و دادگاه‌ها به سرعت برای برخورد با مفسدان تشکیل شود.

آیت‌الله جنتی در چهارمین جلسه مشترک هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری (دوره پنجم) با کمیسیون‌های داخلی روز پنج‌شنبه (4 مرداد) درباره مشکلات اقتصادی که مردم درگیر آن هستند و روز به‌روز شدت پیدا می‌کند، گفت: امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و همه باید یکصدا برای حل این مشکلات متحد شویم.
وی افزود: امروز ما مشکل منابع نداریم ولی مشکل مدیریت داریم و باید مدیران جوان و انقلابی وارد میدان شوند که اگر این مشکل حل نشود منابع نیز به کار ما نخواهد آمد. درآمدهای کشور باید صرف زیرساخت‌ها شود نه صرف هزینه‌های بیهوده.
رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه ضرورت برخورد با مفسدان اقتصادی بیش از هر چیز باید در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد:از قوه قضائیه برای برخورد با مفسدان تشکر می‌کنم  و  از مردم نیز به دلیل تحمل مشکلات اقتصادی و سختی‌های معیشتی باید تشکر کرد.
آیت‌الله جنتی تصریح کرد: مردم هر روز با گرانی تازه‌ای مواجه هستند و باید حرکتی انقلابی برای مهار این وضعیت و فساد اقتصادی ایجاد شود. قوه قضاییه باید با قدرت عمل کند، باید دستگاه‌های دیگر به
قوه قضاییه کمک کند و دادگاه‌ها به سرعت برای برخورد با مفسدان تشکیل شود اگر دادگاه ها خارج از نوبت تشکیل شود مردم احساس می‌کنند که نهادهای نظارتی برخورد جدی می‌کنند و امیداوریم آیت الله آملی با جدیت پیگیر برخورد با مفسدان اقتصادی باشد.
آیت‌الله جنتی، نفوذ را نیز موضوع مهم دیگری دانست که باید جلوی آن در قامت یک انقلابی ایستاد و در پایان خطاب به اعضای خبرگان رهبری  بیان داشت: باید تمام اعضای مجلس خبرگان رهبری درباره جایگاه حساس خود آگاه باشند. وی همچنین رخنه‌های فرهنگی را بسیار مهم ارزیابی کرد و از تمام روحانیون و فعالان فرهنگی و انقلابی خواست در برابر آن ایستادگی کنند.