kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۱۴۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
رئیس سازمان دامپزشکی:

95 درصد واکسن دام کشور در داخل تولید می‌شود

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: 95 درصد واکسن مورد نیاز دام‌های کشور توسط شرکت‌های داخلی تولید و تامین می‌شود.

علی‌رضا رفیعی پور، در جریان سفر به قزوین در جمع خبرنگاران افزود: 65 درصد واکسن طیور مورد نیاز کشور نیز در داخل تامین می‌شود.
وی گفت: 35 درصد باقی مانده نیز از طریق کشورهای آسیایی تامین می‌شود و در این خصوص جای نگرانی نداریم.
وی در ادامه به واردات گوشت در کشور اشاره کرد و گفت: سالانه 900 هزار تن گوشت در داخل مصرف می‌شود که از این میزان بین 100تا 150هزار تن از برزیل و آمریکای لاتین وارد می‌شود.
رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه سالانه 12 میلیون راس دام در کشور کشتار می‌شود، اظهار داشت: سفارش واردات کشور برای سال جاری 100هزار تن است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: با اقدام‌های بهداشتی و مراقبتی، بیماری‌های مختلف دامی در کشور امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 75 درصد کاهش یافته است.
این مسئول گفت: کانون‌های بیماری‌های خطرناک مشترک شامل سیاه زخم، لمپی اسکین، آبله، هاری، تب مالت و تب برفکی از هفت هزار مورد در سال گذشته به شش هزار و 400 مورد کاهش یافته است.
رئیس سازمان دامپزشکی گفت: در سال جاری همچنین میزان ابتلای دام‌های کشور به بیماری خطرناک تب برفکی نسبت به مدت مشابه سال قبل 37 درصد کاهش یافته است.
رفیعی پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: پارسال 24 استان کشور درگیر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بودند و این در حالی است که سال جاری تنها پنج استان در این خصوص دچار مشکل هستند.
این مسئول همچنین گفت: در سال گذشته 25 میلیون قطعه طیور بر اثر این بیماری در کشور تلف شدند و این کاهش نشان دهنده ارتقای سطح آگاهی مردم و اقدامات پیشگیرانه سازمان است.