kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۹۳۳
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵

310 راس گوسفند در ارتفاعات کیامکی تلف شدند

فرماندار جلفا با بیان اینکه خطای انسانی در تلف شدن 310 راس گوسفند روستای «داران» در ارتفاعات «کیامکی» وجود نداشت، گفت: لاشه همه گوسفندها از محل جمع‌آوری و جابه‌جا شد.



تبریز- خبرنگار کیهان:

صادق احمدی ارزش تلفات این تعداد گوسفند برای مردم روستای «داران» را بیش از 300 میلیون تومان ذکر کرد و افزود: بنا بر شواهد و قرائن به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر، گوسفند‌ها به دره پرت و بر اثر تلنبار شدن روی هم تلف شده‌اند.
وی اظهار داشت: این حادثه پنجشنبه هفته گذشته روی داد و بلافاصله پس از اطلاع از رویداد، شورای تامین شهرستان جلفا با حضور همه نهادهای مسئول تشکیل و برای جابه‌جایی گوسفندان با استفاده از همه امکانات اقدام شد.
وی اضافه کرد: عملیات جابه‌جایی لاشه گوسفندان تلف شده با همکاری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی منطقه آزاد ارس، پادگان ارتش و دوستداران محیط زیست دیروز پایان یافت.
فرماندار شهرستان جلفا گفت: با توجه به اینکه محل وقوع این حادثه در نزدیکی منبع آب روستای 850 نفری «داران» دهستان قرار داشت، با انجام آزمایش‌های لازم بهداشتی مطمئن شدیم که هیچ‌گونه آلودگی در آب روستا بر اثر تلنبار شدن لاشه گوسفندان به وجود نیامده است.
وی افزود: متاسفانه یکی از کوهنوردان محبوب و شناخته شده شهرستان جلفا به نام احمد زینالی به هنگام راهنمایی و هدایت بلدوزر مستقر در محل برای مسیرگشایی جهت انتقال لاشه گوسفندان، از ارتفاع سقوط کرد و جان باخت.