kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۹۲۸
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳

50 کشته در آتش‌سوزی مهیب جنگل‌های آتن

خبرگزاری آلمان اعلام کرد: شمار کشته‌های آتش‌سوزی‌ مهیبی که از روز دوشنبه در مناطق جنگلی اطراف پایتخت یونان آغاز شده بود، اوایل وقت دیروز به ۵۰ نفر رسیده است.



به گزارش فارس، از روز دوشنبه دو جنگل بزرگ اطراف آتن که تفریح‌گاه‌های نزدیک پایتخت محسوب می‌شوند، دستخوش آتش‌سوزی شده‌اند. در پی این آتش‌سوزی که در حال سرایت به مناطق مسکونی آتن است، هزاران نفر از ساکنان محلات نزدیک به این جنگل‌ها، خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.
این آتش‌سوزی گسترده در شهر «ماتی» در حومه آتن پایتخت یونان به از بین رفتن تعداد زیادی از خانه‌ها و خودروها منجر شده است.
سخنگوی دولت یونان اعلام کرد که تعدادی از مردم که نتوانسته‌اند از آتش فرار کنند و در خودرو و یا در خانه گرفتار شده‌اند کشته و یا مجروح شده‌اند.
ابعاد حادثه به حدی است که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند دولت یونان از طریق اتحادیه اروپا به دنبال فراخوان کمک‌های بین‌المللی برای مهار این آتش‌سوزی گسترده است.
همچنین نخست‌وزیر یونان که به بوسنی سفر کرده بود سفر خود را نیمه‌کاره رها کرده و برای نظارت بر روند این حادثه و اعلام وضعیت اضطراری به آتن بازگشت.
با وجود به کارگیری کل ناوگان هوایی آتش‌نشانی یونان، وزش باد با سرعت بیش از ۸۰کیلومتر در ساعت مهار آتش را دشوار کرده است. در فصل گرما وقوع آتش‌سوزی در یونان امری متداول است، اما فصل جاری، مرگبارترین فصل در طول یک دهه گذشته بوده است. در سال ۲۰۰۷ نیز بیش از ۶۰ نفر در جریان آتش‌سوزی گسترده در جنوب یونان کشته شدند.