kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۸۹۵
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
استاندار چهارمحال و بختیاری:

بوروکراسی اداری موجب مشکلاتی برای بانوان کارآفرین شده است




شهرکرد- خبرنگار کیهان:
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: رابطه دو سویه  بین کارآفرینان و دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد و این مسئله مشکلاتی را فراروی کارآفرینان به ویژه در حوزه زنان ایجاد کرده است.
اقبال عباسی که در نشست با زنان کارآفرین استان سخن می‌گفت افزود: در این میان زنان می‌توانند با راه‌اندازی فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی سهم به سزایی در رونق تولید داخلی و اشتغالزایی استان که دارای بالاترین آمار بیکاری در کشور است ایفا کنند.
عباسی تصریح کرد: با این وجود برخی موانع از قبیل بوروکراسی اداری و قوانین دست و پاگیر، بی‌توجهی به بازار فروش، کمبود تجربه، نبود تسهیلات کافی، نداشتن مجوز صنفی و صنعتی و وجود برخی تبعیض‌های جنسیتی نسبت به جامعه زنان سبب شده تا بانوان کارآفرین با مشکلاتی مواجه شوند.
استاندار با انتقاد از طولانی بودن زمان صدور مجوز فعالیت‌های تولیدی افزود: هر چند دولت تمام تلاش خود را برای تسهیل امر تولید و ایجاد اشتغال به کار گرفته اما طولانی بودن روند صدور مجوز ایرادی به جاست که در صدد رفع آن هستیم.
استاندار چهارمحال و بختیاری، وجود برخی مسائل فرهنگی را از دیگر موانع فراروی بانوان کارآفرین برشمرد و گفت: رفع این مشکلات و موانع نیازمند تقویت همراهی و ارتباط دو سویه بین کارآفرینان و دستگاه‌های اجرایی است.