وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد
برخورد جدی با مدارسی که اجرای ۲۰۳۰ در آنها گزارش شود
وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش متوقف شده است و اگر گزارشی درباره اجرای آن در برخی مدارس به دست ما برسد به طور جدی با آن برخورد خواهیم کرد.
به گزارش تسنیم، سیدمحمد بطحایی درخصوص اجرای سند 2030 اظهار داشت: این سند بینالمللی فرایندی را در گذشته طی کرد که تعهدی را برای کشورها ایجاد میکرد، البته ایران تحفظ را برای برخی بندها گرفته بود.
بطحایی افزود: با ورود رهبر معظم انقلاب به موضوع سند 2030 اجرای آن به طور کامل متوقف شد.
وی ادامه داد: ما به عنوان آموزش و پرورش در کشوری که نظام تعلیم و تربیت خاص خود را دارد و میتواند اسناد بالادستی بسیار غنی تولید کند، چرا باید از سندی که مجامع بینالمللی تهیه کردهاند استفاده کنیم؟ صرف نظر از محتوای سند 2030 باید بگویم که در کشور اسناد بسیار غنیتری را نسبت به آن داریم.
بطحایی گفت: آموزش و پرورش مصرانه برای توقف اجرای سند 2030 تاکید دارد و اگر در مواردی گزارشهایی مبنی بر اجرای این سند در مدارس و مناطق به ما برسد، تیم سه نفرهای فعال هستند که وظیفه آنها فقط بررسی این موضوع است و با ورود به مسئله با خاطیان برخورد جدی خواهند کرد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: حساسیت بر روی سند 2030 برای ما که آموزههای دینی زیربنای تعلیم و تربیتمان است دغدغه درستی است، اما نباید هر خطایی را هم به 2030 مرتبط کرد، به گونهای که برخی دبیران میگویند از بیان برخی مطالب در کلاس درس نگرانند چرا که ممکن است به 2030 ربط داده شود.
وی عنوان کرد: آموزشهای خانواده در آموزش و پرورش همچنان برقرار است اما اگر مصادیقی درباره اجرای سند 2030 به ما گزارش شود سریعاً با آن برخورد خواهیم کرد. از سوی دیگر در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین را داریم که نقشه راه این وزارتخانه است.
اجرای 2030 توسط برخی سازمانهای مردم نهاد
همچنین عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اجرای سند 2030 گفت: سازمانهای مردم نهاد تحت برخی مدیریتها به صورت جدی این سند را اجرا میکنند و حتی در برخی موارد نامی از سند برده نمیشود، اما آموزشهای آن ارائه میشود.
حجتالاسلام علیرضا سلیمی افزود: در برخی استانها کتابهایی یا بروشورهایی چاپ شده است که تصاویر آن نیز به دست ما رسیده و محتوای آنها این نگرانی را ایجاد کرده که چطور میشود با وجود دستور رهبر انقلاب مبنی بر عدم اجرای سند 2030 و تاکید وزیر آموزش و پرورش بر این مسئله در عمل با اجرای آن مواجه هستیم و در این رابطه نظارت کافی اعمال نمیشود.