کارشناس خودرو:
حمایت از خودروسازی دولتی عامل کیفیت پایین خودروهاست
کارشناس خودرو گفت: دولت به جای اینکه خودروسازی داخلی را به دست بخش خصوصی واقعی بسپارد همیشه به دنبال حمایت بیمورد از کارخانههای خودروسازی بوده است.
بهرام شهریاری در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی اظهار کرد: زمانی که تغییری در ساختار خودروی داخلی ایجاد نمیشود مردم به دنبال خرید خودروهای خارجی میروند. ضمن اینکه تنوع قوانین مختلف در حوزه خودرو باعث سرگردانی مردم و فعالان اقتصادی شده است.
وی با بیان اینکه مشکل اصلی آنجاست که تصمیمات چندگانه در شاکله دولت گرفته میشود، تصریح کرد: دولت به جای اینکه خودروسازی داخلی را به دست بخش خصوصی واقعی بسپارد همیشه به دنبال حمایت بیمورد از کارخانههای خودروسازی داخلی بوده و در این میان حضور مدیران دولتی برای این شرکتهای خودرویی موجب رانت بازی و فساد شده است.این کارشناس خودرو ادامه داد: امروز تمایل مردم به خرید خودروی داخلی کاهش یافته زیرا کیفیت این خودروها پایین است و نمیتوانند ذائقه مشتریان خود را تامین کنند بنابراین بسیاری از خودرو سازان به دنبال آوردن خودرویهای خارجی در خط تولید خود هستند.
شهریاری تصریح کرد: یک روز 206 وارد خط تولید خودروهای ایرانی شد اما سالهاست که این خودرو از خط تولید جهانی خارج شده اما در ایران اصرار به تولید خودروهای این چنینی داریم.
وی در پایان یادآور شد: در صورتی که امکان سرمایهگذاری در کشور وجود داشته باشد، خودروسازان داخلی با مشارکت خودروسازان خارجی تقویت شده و میتوانند خودروهای روز دنیا را تولید کنند.