کد خبر: ۱۳۶۵۴۱
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲

انتقاد از یک جشنواره موسیقی به خاطر عدم پرداخت مطالبات هنرمندان(اخبار ادبی و هنری)

گروهی از هنرمندان موسیقی با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد، از عدم پرداخت مطالبات خود توسط جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی انتقاد کردند.

در بخشی از این نامه، خطاب به ترابی، مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد- ضمن اعتراض به غیررسمی خواندن این جشنواره از سوی برخی مسئولین، آمده است: «برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان این جشنواره بسیار خوش‌بین بودند که اگر این جشنواره مخاطب عام ندارد و در محیطی کوچک و بی‌هیاهو برگزار می‌شود، سطح کیفی رو به ‌رشد آن و نیز حمایت مسئولان فرهنگی اسباب دلگرمی را فراهم خواهد آورد، اما اکنون پس از گذشت بیش از شش‌ماه از برگزاری آن، هیچ واکنشی از طرف مسئولان برای احقاق حقوق معنوی و مادی برگزارکنندگان دیده نمی‌شود این درحالی ‌است که دیگر جشنواره‌ها امور خود را کاملاً سامان داده‌اند. این جشنواره در محیطی رسمی (تالار رودکی) برگزار شده، دبیر جشنواره دارای حکم از مدیرکل پیشین بوده، لوح‌های اهدایی به شرکت‌کنندگان به امضای مدیرکل دفتر موسیقی رسیده و نیز در اختتامیه شاهد حضور معاون محترم هنری وزارت ارشاد و اهدای لوح‌ها به دست ایشان بوده‌ایم بنابراین شائبه غیررسمی ‌بودن آن بسیار از دور از ذهن است.»