kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۳۸۴
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰
رئیس انجمن بیماران کلیوی کشور:

کاری در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه صورت نگرفته است

رئیس انجمن بیماران کلیوی کشور در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر که در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه کاری صورت نگرفته تصریح کرد شرایط زندگی مردم در منطقه خیلی سخت است.
کرمانشاه- خبرنگار کیهان:

داریوش آرمان اظهار کرد، علی‌رغم اینکه در کشور 100 هزار بیمار کلیوی وجود دارد، ولی با توجه به شرایط حاد در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، کلیه امکانات انجمن بیماران کلیوی کشور در اختیار آسیب‌دیدگان از زلزله کرمانشاه قرار می‌گیرد.
وی افزود: در بیمارستان سرپل ذهاب امکانات اولیه، وسایل سرمایشی و حتی یک آب‌سردکن وجود ندارد. وی خطاب به مسئولین اعلام کرد: مسئولین شفاف اعلام کنند که در هشت ماه گذشته برای زلزله‌زدگان چکار کردند! چرا یک خانواده هشت و یا ده‌نفره باید در یک کانکس زندگی کند.
وی افزود: 150 نفر از بیماران کلیوی مناطق زلزله زده در بدترین شرایط ممکن و بدون یک پزشک متخصص و همچنین سوءمدیریت، روزگار سختی را سپری می‌کنند.
رئیس انجمن بیماران کلیوی کشور اظهار کرد:‌ امروز در سرپل‌ذهاب از آن آبادانی که صحبت شده بود چیزی ندیدیم، لذا انتظار داریم مسئولین برای چند ساعت هم که شده خودشان را جای هموطنان‌مان در سرپل‌ذهاب قرار دهند.
وی در خاتمه گفت: با بسیج ملی انجمن بیماران کلیوی کشور، تا مرتفع کردن مشکلات 150 نفر از بیماران کلیوی مناطق زلزله‌زده، در استان کرمانشاه مستقر می‌شوند و به زودی دو فوق‌تخصص پیوند کلیه کشور را به منطقه زلزله‌زده کرمانشاه اعزام خواهیم کرد.