تکالیف مهارت محور جایگزین مشق شب میشود
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در راستای تقویت مهارتهای دانشآموزان، تلاش داریم در سال تحصیلی جدید انجام تکالیف مهارت محور در اوقات فراغت، جایگزین مشق شب شود.
همدان - خبرنگار کیهان:
رضوان حکیمزاده دیروز در گردهمایی سفیران آموزش و رابطان دانشآموزان دیرآموز مدارس ابتدایی استان همدان با اشاره به جایگزینی فعالیتهای داستاننویسی، داستان خوانی و داستانگویی به جای پیکهای نوروزی که در نوروز امسال اعمال شد، افزود: این طرح موجب شد به کودکان حق انتخاب داده شود و کودکان خود تصمیم بگیرند چه کتابی را بخوانند و چه فعالیتی را انجام دهند.
وی ادامه داد: بزرگسالان باید محیطی را برای کودکی کردن فرزندان خود فراهم کنند و اجازه دهند کودک با بازی کردن، اشتباه کردن و استفاده از بسترهای هنر و ادبیات، مهارتهای علمی را فرا بگیرد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید در برنامه درسی دانشآموزان دیرآموز تجدید نظر اساسی شود، بیان کرد: اگر در مدارس به کودکان با نیازهای خاص فرصت داده شود که مهارتهای اصلی و تعامل انسانی را در کنار دیگر دانشآموزان فرا گیرند و قسمتهایی از موضوعات درسی را که تواناییاش را دارند بیاموزند، خدمت بزرگی به این افراد کردهایم.
حکیمزاده اظهار داشت: دانشآموزان دیر آموز ممکن است مطالب آموزشی را دیر فرا بگیرند اما بنمایههای نگاه، عطوفت و خشم معلمان را در بعد احساسی بسیار سریع درمییابند؛ لذا پیامی که از رفتار معلمان و والدین به این دانشآموزان منتقل میشود در روند رشد آنها بسیار تاثیرگذار است.
وی بر اهمیت نقش خانوادهها در موفقیت طرح فراگیر تاکید کرد و گفت: باید انتظارات خانوادههای فرزندانی که در طرح فراگیر شرکت میکنند را تعدیل کرد تا دست به مقایسه نزنند.