خطوط یک و دو قطار شهری مشهد به هم رسیدند
خطوط یک و دو قطار شهری مشهد در محل ایستگاه شریعتی این شهر طی مراسمی بهصورت رسمی بهرهبرداری شد.
شهردار مشهد در این خصوص گفت: برای اتصال این خطوط با حمایتهای دولتی و شورای اسلامی شهر مشهد پنج هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.
قاسم تقیزاده خامسی افزود: خط دوم قطار شهری مشهد به طول 14/5 کیلومتر از انتهای بلوار طبرسی شمالی تا بلوار پیروزی در حال ساخت است که تاکنون 10 کیلومتر آن از انتهای بلوار طبرسی شمالی تا میدان شریعتی اجرا شده است.
وی ادامه داد: اکنون روزانه حدود 160 هزار مسافر توسط قطار شهری مشهد جا به جا میشوند.
با ایجاد شبکه ریلی و بهرهبرداری از اتصال خطوط یکم و دوم قطار شهری میزان جا به جایی به وسیله خطوط ریلی چند برابر میشود.
چهار خط در مجموع برای قطار شهری مشهد تعریف شده که خط یک آن به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیلآباد اسفند 1389 به بهرهبرداری رسید و اکنون روزانه به طور میانگین 120 هزار نفر در این مسیر جا به جا میشوند.
مسیر توسعه 4/5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد دهه فجر سال 94 به بهرهبرداری رسید و فرایند مسافرگیری آن آغاز شد.
مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد نیز که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا به حرم مطهر رضوی و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود، در مراحل پایانی قرار دارد.