kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۵۰۷
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱

3 فوتی، ۱۷ قطع عضو و ۴۶۴ مصدوم حاصل سوختگی‌چهارشنبه‌آخر سال در22روز

بیشترین تعداد مصدومان چهارشنبه آخرسال طی ۲۲ روز در تهران با ۷۷ نفر، آذربایجان غربی با ۵۲ نفر و آذربایجان شرقی با ۳۸ نفر ثبت شده است. همچنین در زمینه فوتی در مراکز درمانی نیز گزارش ۳ نفر مربوط به تهران، زنجان و همدان ثبت شده است.

براساس اعلام آمار اورژانس کشور در زمینه حوادث مرتبط با مراسم چهارشنبه آخر سال از اول اسفند تا  عصر دیروز کل مصدومان، فوتی‌ها و قطع عضو ۴۸۴ نفر بود که از این تعداد 92 درصد مرد و 8 درصد زن بودند.
همچنین از نظر سوختگی این افراد بین 34 درصد دچار سوختگی و 4 درصد دچار قطع عضو شدند که از نظر سنی نیز 67 درصد مربوط به رنج سنی 6 تا 18 سال بودند. بنا به این گزارش 79 درصد از مصدومان استفاده‌کننده از مواد محترقه و 19 درصد عابر بودند و بیشترین عضو آسیب دیده چشم با 35 درصد فراوانی بود.در گزارش اورژانس کشور درباره تعداد نفرات اعزامی توسط اورژانس پیش بیمارستانی به 64 نفر‌اشاره شده است، همچنین 11 نفر نیز در محل توسط اورژانس پیش بیمارستانی درمان شدند.
همچنین مراجعین به اورژانس بیمارستانی نیز بالغ بر 313 نفر، درمان و ترخیص 267 نفر و بستری نیز 118 نفر را شامل شده است که بستری در بخش مراقبت‌های ویژه 7 نفر هستند.در زمینه فوتی‌ها نیز در مراکز درمانی نیز گزارش 3 نفر مربوط به تهران، زنجان و همدان ثبت شده است.
همچنین بیشترین تعداد مصدومان در تهران با 77 نفر (معادل20 درصد)، آذربایجان غربی با 52 نفر (معادل 13 درصد) و آذربایجان شرقی با 38 نفر (معادل 10 درصد) ثبت شده است.