معاون وزیر صنعت خبر داد
اختصاص ١٢٠٠ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغالزایی در معادن روستایی
معاون وزیر صنعت از اختصاص ١٢٠٠ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغالزایی در معادن مناطق روستایی و محروم خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی کرباسیان در مراسم امضای توافقنامه همکاری در حوزه اشتغالزایی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: معادن کوچک که در مناطق روستایی و محروم قرار دارند تا سقف ١٥ میلیارد تومان وام دریافت خواهند کرد که با تضمین صندوق بیمه معدن واگذار میشود.
رئیس ایمیدرو با اشاره به همکاری بین ایمیدرو ، وزارت کار و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری در این زمینه گفت: کار به نحوی پیش خواهد رفت که از 1/5 میلیارد دلار بودجه روستایی ١٢٠٠ میلیارد تومان در حوزه معدن خواهد بود و صندوق بیمه معدنی هم وارد کار خواهد شد.
عیسی منصوری، معاون اشتغالزایی وزیر تعاون نیز در اینباره گفت: رویکرد وزارت کار در نحوه ورود به اقتصاد تغییر کرده است؛ به این معنا که رشد اقتصادی همراه با اشتغال و کاهش فقر مدنظر قرار گرفته است؛ بر این اساس اولویتهای اشتغالزایی مشخص شده که فراوری مواد معدنی نیز جزو این اولویتها است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: حلقههای زنجیره ارزش مدنظر قرار گرفته که بر این اساس در ایمیدرو هم کار خوبی انجام شده است که به نوعی سیاست انتخابی است تا منابع جهت داده شود.
وی تصریح کرد: پهنهبندیها و تحلیلهای معدنی برای اشتغالزایی مشخص است در حالی که برخی حوزهها بدون اینکه اولویت کار مشخص شده باشد، فقط درخواست منابع مالی را دارند که آن را بدون اولویت توزیع کنند. در این میان معادن کوچک در دستور کار قرار گرفته است.منصوری گفت: صندوقهای ضمانت ورود کردهاند تا زمان تخصیص منابع و ارزیابیها کاهش یابد. بر این اساس ضمانت سرمایهگذاریها انجام میشود و مطمئن خواهیم بود اول به هدف مینشیند و ما هم نگران بازپرداخت منابع نیستیم.وی ادامه داد: باید بین دستگاهی کار کرده و کار را به صورت برنامهریزی شده و توافق شده پیش برد. این در حالی است که حتی در حوزه معادن نیز هر معدنی را هم در اولویت نداریم بلکه پهنهبندیها باید مشخص باشد.منصوری با بیان اینکه این توافقنامه 300 هزار شغل جدید ایجاد خواهد کرد و افزود: توسعه اشتغال روستایی، توسعه اشتغال غیروابسته به منابع آبی است که خلق ارزش را در این حوزه دنبال خواهیم کرد.