متخصصان زنان و زایمان اجازه دریافت هزینه سونوگرافی را ندارند
عضو هیئت بورد رادیولوژی کشور گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متخصصان زنان و زایمان اجازه دریافت هزینه بابت انجام سونوگرافی در مطب را ندارند و هرگونه دریافتی تخلف محسوب میشود.
به گزارش ایرنا علی حکمتنیا در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار داشت: وزارت بهداشت به متخصصان زنان و زایمان به منظور تشخیص بهتر بیماری به آنان اجازه انجام سونوگرافی در درون مطب را پس از گذراندن دوره آموزشی لازم داده است.
وی ادامه داد: متخصصان زنان و زایمان برای انجام سونوگرافی باید آموزشهای لازم در این زمینه را نزد افرادی که از صلاحیت علمی کافی برخوردارند فرا گیرند.
وی تصریح کرد: متخصصان زنان و زایمان برای انجام سونوگرافی درون مطب حق دریافت هیچگونه وجهی از بیماران را ندارند.وی افزود: قابل ذکر است که متخصصان زنان و زایمان پس از انجام سونوگرافی باید بیمار را به متخصص رادیولوژی به منظور تشخیص بهتر و دقیقتر ارجاع دهند.وی تصریح کرد: کسانی که سونوگرافی را انجام میدهند باید فیزیک آناتومی را به خوبی فرا گرفته باشند؛ باید امتحانات شفاهی و کتبی را بیاموزند و بدانند که چه موقوع سونوگرافی را انجام دهند.