kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۱۰۲
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰

انتقاد یک کارگردان از بی‌توجهی مدیران به بی‌عدالتی در اکران(اخبار ادبی و هنری)

یک کارگردان و تهیه‌کننده سینما گفت: بی‌عدالتی در اکران به بالاترین حد خود رسیده اما مدیران سازمان سینمایی هیچ توجهی نمی‌کنند.




محسن محسنی‌نسب، کارگردان فیلم «شاخ کرگدن» در گفت وگو با خبرنگار کیهان گفت: درحالی که برخی از فیلم‌ها بیش از 100 سالن سینما در اختیار دارند، به فیلم بنده و برخی از فیلم‌های دیگر حتی یک سالن به طور کامل نداده‌اند!
وی تصریح کرد: این آرایش اکران به طور آشکار گویای مافیای اکران و رانت‌خواری است. بزرگ‌ترین فاجعه در سینمای ما این است که سینمادارها تعیین می‌کنند که فیلم‌ها در چه تعدادی سینما اکران شود. آنها هم اغلب به بازیگران فیلم‌ها نگاه می‌کنند. اگر فیلمی سلبریتی داشته باشد ده‌ها سالن به دست می‌آورد و اگر نه مثل فیلم ما، باید بسوزد و سرمایه‌اش تلف بشود!
محسنی نسب تصریح کرد: اگر قرار بر این است که عدالت رعایت شود باید همه فیلم‌ها در شروع اکران به طور مساوی دارای سالن سینما بشوند و بعد براساس جذب مخاطب، سالن‌ها تقسیم شود. اما وقتی به فیلمی حتی یک سالن کامل هم اختصاص نمی‌یابد، مشخص است که آن فیلم شکست می‌خورد.
وی از مسئولان سینما خواست که نظرات افراد متعهد و باتجربه در حوزه سینما را بشنوند و ادامه داد: به نظر من آقای حیدریان(رئیس‌سازمان سینمایی) فرد دلسوزی است اما واقعیت این است که بدون شنیدن دیدگاه‌های افراد پیشکسوت و کارکشته سینما نمی‌تواند مشکلات را حل کند. هر چه فریاد زدیم اما آقای حیدریان هیچ گاه نخواستند صدای ما را بشنوند.