kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۱۰۰
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰

انتقاد از دولت به خاطر عدم پرداخت کامل بودجه صداوسیما(اخبار ادبی و هنری)

در مراسم تقدیر از برترین‌های صداوسیما از عدم پرداخت کامل بودجه صداوسیما توسط دولت انتقاد شد.



علی عسگری رئيس سازمان صدا و سيما در مراسم اختتامیه جشنواره جام جم با بيان اينكه در مقابل هجمه رسانه‌اي نظام سلطه مسئوليت سنگيني بر دوش رسانه ملي است ، خطاب به هنرمندان، نويسندگان و كارگردانان حاضر گفت: شما هستيد كه مي‌توانيد سرمايه اجتماعي ملت را افزايش دهيد و روحيه اميد و اعتماد را در جامعه نشر دهيد و دعوت به خوبي‌ها و فضايل اخلاقي را پر رنگ كنيد.اگر هنرمندان ما خلاقيت‌هاي خود را به كار گيرند مي توانيم علاوه‌بر مقابله فرهنگي ، غلبه و نفوذ فرهنگي خود را گسترش دهيم.
رئيس رسانه ملي با تاكيد بر ضرورت ساخت و توليد آثار فاخر و ارزشمند گفت:اگر در آثارمان روح اميد و اعتماد را در جامعه تقويت كنيم قطعا بسياري از مشكلات كم رنگ خواهد شد و با قدرت بيشتري حركت خواهيم كرد.
رئيس رسانه ملي در پايان از وضع سريال‌سازي در رسانه ملي ابراز رضايت كرد و گفت: اميدواريم دو سريال بزرگ و فاخر «حضرت موسي» و «سلمان فارسي» نيز هرچه زودتر به چرخه توليد برسند تا بتوانيم اين مجموعه‌هاي فاخر و بزرگ را علاوه ‌بر عرصه داخلي در عرصه بين‌المللي هم معرفي كنيم.
مرتضی میرباقری، معاون سیما هم در این مراسم از همه مسئولان كشور خواست آستانه تحمل خود را نسبت به موضوعات مطرح شده و انتقادها بالا ببرند تا هم جامعه از تلاش‌هاي منتقدان كه خيرخواه جامعه هستند منتفع شود و هم دست برنامه سازان در حوزه‌هاي مختلف باز باشد كه اين توسعه سعه صدر ، مسلما به جامعه نيز سرايت خواهد كرد اخلاق پذيرش و انتقاد سالم در جامعه رواج مي يابد.
وی همچنین از دولت خواست بودجه مصوب صدا و سيما را كه چندان كفايت مخارج اين سازمان فرهنگي را نمي‌كند به طور كامل و بدون مشكل پرداخت كند تا در حوزه توليد و برنامه سازي خللي وارد نشود.