kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۰۹۹
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰

کوتاه اقتصادی


 
  * شرکت حمل ونقل ریلی رجا، برای 46 زوج دانشجو که به زیارت امام رضا – علیه‌السلام- مشرف شدند، تخفیف ویژه‌ای در نظر گرفت.به گزارش روابط عمومی این شرکت، این اقدام خیرخواهانه با همکاری رجا و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان مرکزی انجام شد.طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، گروه مزبور در تاریخ 17 اسفند ماه 96 مصادف با سالروز میلاد خجسته حضرت زهرا – سلام‌الله علیه – با قطار شرکت رجا از اراک به مشهد مقدس سفر کردندو در تاریخ 20 اسفند ماه با همان قطار به اراک مراجعت می‌کنند.
* مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: کار دانلود (پیاده‌سازی) اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای سانحه‌دیده در فرانسه به پایان رسید. رضا جعفرزاده گفت: از این پس بازخوانی و تحلیل اطلاعات FDR و CVR هواپیما و سایر پارامترها توسط گروه‌های ۱۱گانه تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری انجام می‌شود.وی در مورد نتیجه نهایی بروز سانحه هواپیمای مذکور گفت: برای اعلام نهایی آن نیاز به کار کارشناسی روی اطلاعات به دست آمده است و به محض حصول نتیجه، اعلام خواهد شد.
* اسامی برندگان دومین مسابقه عکاسی اینستاگرامی بانک سینا که با هدف ترویج فرهنگ بانکداری الکترونیک و با موضوع «بانک_همراه_من» برگزار شد، همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر اعلام شد.به گزارش روابط عمومی بانک سینا، در این مسابقه که با استقبال خوب کاربران و هموطنان همراه بود، شرکت کنندگان از طریق نصب و فعالسازی آخرین نسخه همراه بانک سینا تا تاریخ 2۲ بهمن ماه و تهیه و ارسال عکس از میزکار خود در مسابقه عکاسی «بانک_همراه_من» شرکت کردند که برندگان به قید قرعه مشخص شدند.
* نایب‌رئیس ‌کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برخورد با افراد متخلفی که از حلال‌های سوختی توزیع شده در بورس انرژی سوءاستفاده کرده‌اند، یک ضرورت است و هر چه سریع‌تر باید به این تخلفات رسیدگی شود. علی اکبر کریمی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: هرچند بر اساس آمارهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حدود 7 میلیارد دلار از میزان قاچاق سوخت به خارج از کشور کاسته شده، اما اخیرا گزارش‌هایی درخصوص افزایش قاچاق فرآورده‌های سوختی با روشهای تازه دریافت شده است.
* براساس آمارهای گمرک؛ طی بهمن ماه امسال حدود ۷۳۵۰ دستگاه خودرو وارد کشور شده است. به گزارش تسنیم، در 11 ماهه سالجاری تعداد 66 هزار و 196 دستگاه انواع خودرو به ارزش یک میلیارد و 756 میلیون و 708 هزار دلار وارد کشور شده است.جزییات میزان واردات خودرو در 10 ماهه نخست در جدول زیر قابل مشاهده است. تعداد خودروهای وارد شده به کشور در 10 ماهه سال جاری 58 هزار و847 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد رشد دارد. حقوق ورودی خودرو 1 میلیارد و 398 میلیون و 100 هزار تومان بوده است.
* فرمانده بسیج وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید حضوری هدفمند در شبکه‌های مجازی داشته باشیم و کم‌کاری‌های گذشته در این مورد را جبران کنیم، چون هرجا در این فضا کم کاری شده دشمن حضور خود را در آن نمایان کرده است. سعید مهدیون به از بین رفتن مرزها در فضای مجازی‌اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال بیش از 180 هزار خانواده در ایران از شبکه تلگرام درآمد مستقیم کسب می‌کنند و بیش از چند ده میلیارد تومان گردش مالی این موضوع است، فرض کنید مدیریت این اپلیکیشین به دلیلی نخواهد به ایرانیان سرویس دهد، پس باید در جهت تقویت و حمایت از اپلیکیشین‌های داخلی با تمام توان اقدام شود و امیدواریم بسیجیان عزیز که تحصیل‌کردگان دانشگاهی هم در بین آنها بسیار زیاد است، در این زمینه تلاش لازم را داشته باشند. مهدیون، همچنین رعایت سبک زندگی اسلامی و تقویت آن را جزء اولویت‌های بسیج دانست.