kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۰۶۴
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳

حوادث کوتاه از کشور


      
      شیادی با جعل عنوان
سرویس شهرستان‌ها : رئیس‌پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری مرد شيادی كه با جعل عناوين مختلف از يك پزشك اراكي در حدود 55 ميليارد ريال كلاهبرداري كرده بود، خبر داد.
سرهنگ «سيد نورالدين حسيني» گفت:‌ چندي پيش پزشكي با ارائه شكوائيه‌اي درخواست پيگيري كلاهبرداري ميلياردي را از پليس خواستار شد.
وي افزود: اين فرد در تحقيقات اوليه به كارآگاهان پليس اذعان داشت كه چند سالي است كه با فريب و نيرنگ در حدود 55 ميليارد ريال از او با عناوين مختلفي چون پزشك،‌ خريدار خودرو، فروشنده ملك، سفرهاي خارجي و... به دفعات متعدد كلاهبرداري شده است.
اين مقام انتظامي ادامه داد: با آغاز تحقيقات تخصصي كارآگاهان پليس مشخص شد كه تمامي اين كلاهبرداري‌ها توسط يك نفر انجام پذيرفته است كه بلافاصله با هماهنگي انجام شده با مرجع قضائي، اين فرد دستگير و تحت بازجويي تخصصي پليس قرار گرفت.
حمل غیر مجاز مرغ
شیراز– باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس‌اداره دامپزشکی آباده از کشف حمل غیربهداشتی مرغ توسط مینی‌بوس در این شهرستان خبر داد.
علیرضا فرخی اظهار داشت: با هوشیاری مامورین پست قرنطینه آباده یک دستگاه مینی بوس حامل تعداد ۶۰۰ مرغ بومی که از مبداء ورامین استان تهران به مقصد شیراز حمل می‌ شد، توقیف و پس از هماهنگی‌های لازم با دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان آباده و با همکاری شهرداری نسبت به معدوم سازی و دفن بهداشتی آن اقدام شد.
فرخی افزود: پرونده راننده متخلف تکمیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
کشف مواد محترقه
 بناب- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی بناب از کشف 64 هزار و 762 عدد انواع مواد محترقه توسط عوامل این نیرو در جریان اسفندماه جاری در شهرستان بناب خبر داد.
سرهنگ رمضان اللهوردیان با ‌اشاره به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال از طرح برخورد با توزیع کنندگان مواد محترقه توسط پلیس خبرداد و افزود: در این ارتباط 10 نفر دستگیر، 3 مغازه پلمب و یک دستگاه خودروی سواری نیز توقیف شده است.
تصادف خونبار
بابل– خبرنگار کیهان: براثر تصادف کامیون و مینی بوس در جاده قدیم بابل به آمل ودرابتدای محله اسبوکلا این تصادف۱۲ مصدوم داشت که 2 مرد ۳۰ و ۳۵ و کودک ۶ ساله و یک کودک۴ساله و۳۷هشت زن ۲۹ و ۲۵ و ۲۴و ۵و ۴۵ و ۲۱و ۲۵ساله دچار آسیب دیدگی از ناحیه سر و صورت و ترومای پا و کتف و...شدند.تکنسین‌های اورژانس پس از اقدامات پزشکی اولیه مجروحان حادثه را به بیمارستان شهید بهشتی بابل منتقل کردند.
کشف شیرآلات قاچاق
اصفهان – خبرنگار کیهان : فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف یک محموله شیرآلات خارجی قاچاق به ارزش 6 میلیارد ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.
سرهنگ «محمد حسین بابا کلانی» گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید «امامی» شهرستان «شهرضا» هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده اسکانیا مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو 40 پالت شیرآلات خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.
جریمه میلیاردی
رشت – خبرنگار کیهان : مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان از محکومیت یک میلیارد و 700 میلیون و 646 هزار ریالی برای مالک خودروی سانتافه پلاک منطقه آزاد انزلی خبر داد.
رضا قشلاقی گفت: مالک این خودرو با عوض کردن پلاک خودروی سانتافه منطقه آزاد با پلاک ملی یک خودرو پراید در حال تردد از اردبیل به گیلان بود که در آستارا توسط پلیس متوقف شد.
انفجار خانه
اراک– باشگاه خبرنگاران جوان : روابط عمومی اورژانس ساوه از انفجار در یک ساختمان مسکونی در ساوه خبر داد.
آزاد گفت : انفجار گاز شهری در یک ساختمان مسکونی در کوی مهر ساوه موجب تخریب ساختمان شد  و یک مصدوم بجای گذاشت.
وی اضافه کرد: در این انفجار یک خانم از ناحیه‌ دو دست دچار سوختگی و به مرکز درمانی منتقل شد.
کارشناسان آتش‌نشانی نشتی گاز و بی‌احتیاطی را علت این حادثه عنوان کردند.
دستگیری قاتل
مراغه– خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی مراغه از دستگیری قاتل زن ۵۴ ساله در کمتراز ۲۴ ساعت خبر داد.
سرهنگ رضا اصلانی‌فر افزود: قاتل به صورت حرفه‌ای عمل کرده بود و هیچ ردپایی برای شناسایی خود در صحنه جرم برجای نگذاشته بود که خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی مأموران پلیس آگاهی قاتل شناسایی و دستگیرشد.
اصلانی‌فر تصریح کرد: قاتل 30 ساله که هیچ نسبتی با مقتول ندارد پس از دستگیری به قتل اعتراف و علت آن را سرقت طلاهای مقتول اعلام کرد.
تصادف مرگبار
 بابل- خبرنگار کیهان: روابط‌ عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی بابل، خبر سانحه برخورد خودروی پژو با درخت و سپس تیربرق در خیابان تختی‌ شرقی نبش چهارراه حر گزارش داد.
در این حادثه متاسفانه راننده خودرو پژو که مردی حدودا ۲۵ ساله بود به علت شدت جراحات و خونریزی جان خودرا ازدست داد. شدت حادثه طوری بوده که سر راننده متلاشی شده بود.
در این حادثه درخت از جا کنده شد.
کشف مواد محترقه
سرویس شهرستان‌ها: جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از پلمب کارگاه تولید موادمحترقه و کشف چهار میلیون عدد انواع موادمحترقه خبر داد.  
سرتیپ «علی محمدی» گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی با‌اشراف اطلاعاتی از فعالیت یک کارگاه تولید مواد محترقه در اطراف شهرستان تبریز مطلع و در یک عملیات غافلگیرانه به محل اعلامی اعزام و در بازرسی از آن تعداد یک میلیون عدد انواع موادمحترقه آماده برای عرضه در بازارو مقداری مواد اولیه و دستگاه‌های مربوطه را کشف و محل را پلمب کردند.
مهار آتش
ساری– خبرنگار کیهان: روابط عمومی آتش‌نشانی آمل گفت : خط تولید قطعات صنعتی کارخانه فولاد ذوب اهن آمل، دچار حریق شد.
بنابر این گزارش کارگران در حال جوشکاری و جدا کردن قطعات فلز خط تولید فرسوده بخشی از اين کارگاه بودند که مواد مذاب حاصل از جوشکاری موجب حریق ضایعات تلنبار شده در این بخش شد.
این حریق  با حضور به موقع آتش نشانان ایستگاه ۵ مستقر در شهرک صنعتی امامزاده عبدلله (ع) و نیروهای کمکی مهار شد.
واژگونی خودرو
سرویس شهرستان‌ها: رئیس‌پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر واژگوني يكدستگاه سواري پراید در محور«نیکشهر- ایرانشهر»، دو سرنشین جان خود را از دست دادند و سه نفر دیگر
مجروح شدند.  
سرهنگ یداله ستوده افزود: در اين حادثه يك دستگاه سواري پراید به علت تخطی از سرعت مطمئنه از جاده خارج و واژگون شد.