kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۰۴۴
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰

سلاح‌های آمریکا به تروریست‌ها در غوطه شرقی نرسید

نیروهای امنیتی سوریه طی عملیاتی موفق، توانستند دو کامیون حامل مقادیر زیادی سلاح و مهمات آمریکایی را قبل از رسیدن به دست تروریست‌ها در منطقه غوطه شرقی متوقف کنند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، مقامات امنیتی سوریه از کشف و ضبط مقادیر زیادی سلاح و مهمات آمریکایی خبر دادند که برای تروریست‌ها در غوطه شرقی ارسال شده بود.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، عصر پنجشنبه به نقل از یک مقام امنیتی این کشور، گزارش داد، نیروهای امنیتی موفق شدند با همکاری اهالی غوطه و براساس گزارش‌های اطلاعاتی دقیق، از ورود سلاح‌ها و مهمات زیاد به غوطه شرقی دمشق جلوگیری کنند.
نیروهای امنیتی سوریه طی عملیات اجرای کمین علیه تروریست‌ها، این دو کامیون حامل سلاح را متوقف کردند.
این مقام سوری تصریح کرد که این اولین بار نیست که نیروهای سوریه انتقال سلاح به تروریست‌های غوطه شرقی را ناکام می‌گذارند. اخیراً شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای را در مورد اجرای آتش‌بس 30 روزه در سراسر سوریه به تصویب رسانده بود. هدف آمریکا و غرب از این آتش‌بس، تقویت مجدد تروریست‌های غوطه شرقی بوده است. تروریست‌ها طی هفته‌های اخیر از این منطقه مناطق مسکونی و مدارس دمشق را با گلوله‌های خمپاره و راکت هدف قرار می‌داده‌اند.
آشفتگی و سردرگمی تروریست‌ها
به گزارش خبرگزاری تسنیم از دمشق، ارتش سوریه و مقاومت همچنان به عملیات و پیشروی خود در محورهای مختلف غوطه شرقی دمشق ادامه می‌دهند و این پیشروی سبب آشفتگی و سرخوردگی گروه‌های تروریستی شده است. شب جمعه هم مواضع تروریست‌ها در محور «حموریه و حرستا» به شدت بمباران شد به طوری که صدای این حملات در مناطق مختلف دمشق شنیده می‌شد.
طی روزهای گذشته ارتش سوریه تمام مزارع «الافتریس» را از لوث عناصر مسلح پاکسازی کرده و به پیشروی خود در منطقه «جسرین» ادامه می‌دهد، جایی که تروریست‌ها با خمپاره محله‌های مسکونی دمشق را هدف قرار می‌دهند.  نیروهای ارتش همچنین وارد شهرک «بیت سوی» شدند و به زودی پاکسازی کامل آن اعلام خواهد شد. درگیری‌های شدید میان ارتش و تروریست‌های «جبهه النصره» و «فیلق الرحمن» همچنان ادامه دارد. به گفته یک منبع نظامی، در حال حاضر نیروهای دولتی تلاش می‌کنند غوطه شرقی را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم کرده و تروریست‌ها را کاملاً تحت محاصره درآورند. هم اکنون نیروهای ارتش سوریه و مقاومت بر 50 درصد غوطه شرقی مسلط هستند.
حمله تروریست‌ها به مردم
به گزارش ایسنا، مرکز آشتی ملی وابسته به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، افراد مسلح یک کاروان حامل 300 خانوار سوری را هنگام حرکت به سوی گذرگاه جنوبی غوطه‌شرقی، با خمپاره گلوله‌باران کردند. این گذرگاه به همراه چند گذرگاه دیگر را ارتش سوریه به عنوان مسیر امن اعلام کرده بود.
به گفته «ولادیمیر زولوتوخین» سخنگوی مرکز روسی آشتی ملی، این حمله خمپاره‌ای باعث آتش گرفتن چند خودرو در منطقه «الملیحه» شد و تعدادی غیر نظامی نیز زخمی شدند.
زولوتوخین افزود: افراد مسلح پس از حمله به کاروان شروع به شلیک خمپاره به سوی گذرگاه کردند. در نزدیکی گذرگاه گروهی از مردم برای خروج از غوطه شرقی جمع شده بودند. تعدادی خبرنگار روسی و غربی نیز در نزدیکی گذرگاه حاضر بودند اما حمله خمپاره‌ای تلفاتی برجای نگذاشت.
سایر رویدادها
* روزنامه لبنانی «البناء» نوشت، هرگونه حماقت آمریکا برای ورود به جنگ مستقیم در سوریه، عاقبتی بدتر از جنگ ویتنام را برای نظامیان آمریکایی رقم خواهد زد.
* یک هیئت پارلمانی از آلمان که از سوریه دیدن کرده و هم اکنون در شهر حلب حضور دارد، رسانه‌های غربی را به وارونه جلوه دادن رخدادهای سوریه متهم کرد.
* پیکر «یزن ابراهیم» تصویربردار شبکه «العالم» که در حومه جنوبی حلب سوریه براثر انفجار مین به شهادت رسیده بود، تشییع و به خاک سپرده شد.