kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۰۲۷
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
استاندار آذربایجان‌شرقی:

رئیس‌جمهور با استفاده از صندوق توسعه ملی برای نجات دریاچه ارومیه موافقت کند




تبریز-خبرنگار کیهان:
استاندار آذربایجان‌شرقی خواستار موافقت رئیس‌جمهوری برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی به منظور نجات دریاچه ارومیه شد.
مجید خدابخش در شورای فرهنگی، اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه آذربایجان‌شرقی گفت: برای نجات این دریاچه بزرگ باید از صندوق توسعه ملی یا منابع مالی خارجی استفاده کرد.
وی افزود: در طول 27 سال اخیر آب دریاچه ارومیه بیش از 3 متر کاهش یافته است.
استاندار در عین حال بر لزوم  ورود سازمان‌های مردمی به موضوع تاکید کرد و با عنوان این که قرار نیست دولت به تنهایی این کارها را انجام دهد، اظهار داشت: مردم می‌توانند تاثیر بسیار مهمی بر روند امور و کارها و از جمله نجات دریاچه ارومیه داشته باشند و استانهای آذربایجان‌غربی، شرقی و کردستان می‌بایست مشارکت فعالانه‌تری برای کمک به خروج از بحران نابودی دریاچه ارومیه اعمال کنند. استاندار همچنین رقم تخصیصی برای نجات دریاچه را اندک خواند و در عین حال خواستار مدیریت مصرف آب شد.
«علی‌رضا ایمان‌لو» مدیرعامل آب و فاضلاب استان نیز گفت: در راستای تفاهم با ستاد احیای دریاچه 300 کیلومتر شبکه فاضلاب کار شده است. وی در عین حال با تاکید بر وجود بدهی بسیار بالا به پیمان‌کار تصفیه‌خانه آذرشهر افزود: از 4200 میلیارد ریال پول مورد نظر برای تصفیه‌خانه تبریز فقط 950 میلیارد ریال تخصیص پیدا کرده است.