kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۷۸۷
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰

فدراسیون بسکتبال به دنبال تسویه حساب ۱۴ هزار یورویی با «باورمن»

فدراسیون بسکتبال بر اساس قرارداد «درک باورمن» و تصمیم یک طرفه‎ای که این مربی برای پایان دادن به همکاری خود گرفت، به دنبال دریافت خسارت ۱۴ هزار یورویی از وی است.



پیگیری پرونده درک باورمن سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال ایران به منظور تعیین وضعیت نهایی این پرونده و جریمه احتمالی آن، یکی از برنامه‌هایی بود که رامین طباطبایی رئیس‌فدراسیون بسکتبال پس از آغاز به کار خود در این فدراسیون، در دستور کار قرار داد.وی پیش از این تاکید کرده بود که «پرونده‌ای از باورمن در فدراسیون بسکتبال ندیده» اما بخش حقوقی فدراسیون را موظف به پیگیری موضوع کرده است. طبق بررسی‌های انجام شده، باورمن منعی برای فسخ قرارداد خود نداشته اما به خاطر همین اقدام محکوم به پرداخت ۱۴ هزار یورو به فدراسیون بسکتبال ایران است.
رامین طباطبایی رئیس ‌فدراسیون بسکتبال در تازه‌ترین صحبت‌های خود گفت: قراردادی که از باورمن در فدراسیون موجود بود را به طور کامل مطالعه کردم. طبق این قرارداد درک باورمن اگر به صورت یک‌طرفه اقدام به فسخ قراردادش می‌کرد باید مطابق یک ماه از حق قرارداد خود را به فدراسیون پرداخت می‌کرد و اگر فسخ قرارداد از طرف فدراسیون انجام می‌شد، فدراسیون باید مطابق با ۲ ماه از قرارداد به باورمن پرداخت می‌کرد.  رئیس‌فدراسیون بسکتبال با یادآوری اینکه درک باورمن به صورت یک طرفه قراردادش با این فدراسیون را فسخ کرد، یادآور شد: بر همین اساس به دنبال این هستیم تا طبق قرارداد، مطابق یک ماه از قرارداد این مربی آلمانی با فدراسیون را از وی بگیریم. به دنبال رایزنی هستیم تا از طریق آژانسی که با باورمن همکاری دارد، موضوع را به نتیجه برسانیم.طباطبایی تاکید کرد: در صورتیکه از این طریق به نتیجه نرسیدیم، از راه‌های حقوقی برای دریافت خسارت اقدام می‌کنیم. فعلا وارد مراحل حقوقی نشده‌ایم.  رئیس ‌فدراسیون بسکتبال همچنین در پاسخ به این پرسش که «مبلغی که باید از طرف درک باورمن به عنوان خسارت به فدراسیون ایران پرداخت شود، چقدر است؟»، گفت: همانطور که گفتم طبق قرارداد باورمن باید به اندازه یک ماه از قراردادش را به فدراسیون پرداخت کند. این مبلغ ۱۴ هزار یورو می‌شود.