kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۷۷۱
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶

حوادث کوتاه از کشور


      
      دزدی اینترنتی
تبریز – خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس آذربایجان شرقی از دستگیری شاگرد فروشگاهی که از حساب مشتریان به‌صورت اینترنتی برداشت می‌کرد ، خبر داد.
سرهنگ محسن محمودی گفت: این فرد با به‌دست آوردن شناسنامه و کارت ملی سه نفر با خرید سیم کارت بنام آنان یک اسکیمر (کپی گر کارت بانکی) و تعدادی کارت خام و کارت هدیه بانکی اطلاعات کارتهای افراد را در آنها کپی‌برداری کرده و با حساب افراد خرید می‌کرد.
وی اضافه کرد : این فرد 145 میلیون و 450 هزار ریال سرقت اینترنتی کرده بود.
سارقان منزل
اصفهان – خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس آگاهی اصفهان از دستگیری سارقان سابقه دار پس از آزادی از زندان، خبر داد.
سرهنگ ستار خسروی گفت: کارآگاهان با به دست آوردن برخی سرنخ‌ها در یافتند که مجرمان یک باند چهار نفره هستند که روزهای پایانی هفته با آمدن به اصفهان در منزل اجاره‌ای سکونت یافته و پس از ارتکاب اعمال مجرمانه اموال سرقتی را از استان خارج می‌کنند.
وی افزود: در بازرسی از خودروی سارقان مقادیری طلاجات مسروقه ، آلات ارتکاب جرم از جمله دیلم و وسایل تخریب در‌ها و گاوصندوق‌ها کشف شد.
وی با بیان اینکه اعضای این باند  به تازگی از زندانی در یکی از استان‌های کشور  آزاد شده و بار دیگر در اصفهان مرتکب سرقت شدند گفت: با انجام تحقیقات صورت گرفته سارقان به 32 فقره سرقت منازل در شرق شهر اصفهان و سرقت 8 میلیارد ریال اموال  مردم اقرار کردند.
برخورد مرگبار
گناباد – ایسنا: رئیس ‌اورژانس 115 گناباد از تصادف یک دستگاه کامیون با نیسان در کیلومتر هشت محور گناباد به بجستان خبر داد.
امین زمانی عنوان کرد: راننده خودروی نیسان که آقایی 30 ساله بود به دنبال محبوس شدن داخل خودروتوسط عوامل آتش‌نشانی عملیات رهاسازی برای وی انجام شد اما به علت آسیب شدید وارده بر سر و اندام جان خود را از دست داد.
غرق شدن در رودخانه
اندیمشک – فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اندیمشک از غرق شدن جوان 26 ساله در رودخانه زال خبر داد.
مهدی خادمی گفت : این جوان عصرروز یکشنبه همراه با چند تن از دوستان خود برای ماهیگیری به رودخانه پل زال مراجعه و به علت بی‌احتیاطی در این رودخانه غرق شد.
وی اظهار داشت : پس‌ ازاین حادثه اقدامات لازم برای نجات جان این جوان انجام‌ شد ولی به دلیل بدی آب‌ و هوا و تاریک شدن محیط عملیات جست ‌وجو متوقف شد.
بهاباد لرزید
یزد - ایرنا: مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: زلزله 1/4 ریشتری که شامگاه یکشنبه شب در شهرستان بهاباد از توابع استان یزد رخ داد خوشبختانه خسارت و تلفاتی نداشت.
هادی هادی نسب افزود: زلزله‌ای به بزرگی 4/1 ریشتر ساعت 21 و 18 دقیقه و 40 ثانیه یکشنبه شب حوالی بهاباد در استان یزد را لرزاند.
به گزارش مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، این زلزله در عمق 10 کیلومتری زمین بوقوع پیوست.
دستگيري مادر و فرزند قاچاقچي
سرویس شهرستانها: رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان قم از دستگيري 2 قاچاقچي موادمخدر در این استان خبر داد.
سرهنگ «غلام عباس بلفکه» اظهار داشت: در پيگيري اطلاعاتي مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان قم مشخص شد يک مادر و فرزند قاچاقچي قصد دارند از يک استان جنوبي با يک دستگاه اتوبوس مقدار 100 کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش را به تهران منتقل کنند.
وی افزود: با کنترل مدارک هویتی مسافران، سوژه شناسایی و پس از دستگيري در بازرسی از وسایل همراه این افراد 100 کيلوگرم حشیش کشف شد.
مرگ بر اثر نیش زنبور
اهواز – خبرگزاری صدا و سیما: رئیس‌فوریت‌های پزشکی اندیمشک گفت: نیش صدها زنبور مردی 45 ساله را در اندیمشک به کشتن داد.
محمود رضا نداف افزود: یکدستگاه خودرو نیمه سنگین حامل کندوی عسل در نزدیکی دوکوهه واژگون شد و راننده 45 ساله این خودرو که دچار جراحت شده بود همزمان مورد حمله صدها زنبور قرار گرفت.
وی اضافه کرد: فرد مصدوم به بیمارستان امام علی اندیمشک منتقل شد ، اما بر اثر نیش زنبور جان خود را از دست داد.
کشف مواد مخدر
ارومیه – فارس: فرمانده انتظامی آذربایجان ‌غربی از کشف تریاک و پیش‌‌ساز شیشه در آذربایجان ‌غربی خبر داد.
ناصر اصلانی اظهار کرد: مامورین انتظامی با شناسایی محل ساخت و دپو مواد مخدر در یک عملیات پلیسی به محل وارد شده که در این بازرسی‌ از آنجا مقدار 228 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع پیش‌ساز شیشه و 20 کیلوگرم تریاک را کشف کردند.
وی اضافه کرد: در این راستا یک نفر متهم نیز دستگیر شد.
نشت بنزین در رودخانه
خرم‌آباد – تسنیم: رئیس‌حفاظت محیط‌ زیست پلدختر گفت: در پی ترکیدگی لوله بنزین جنوب به شمال رودخانه تلخاب پلدختر آلوده شد.
امیر محمدی‌نژاد اظهار داشت: لوله 16 اینچ انتقال بنزین جنوب به شمال در 20 کیلومتری جنوب پلدختر واقع در دو راهی ماژین دچار ترکیدگی شد که خاک منطقه را آلوده و وارد رودخانه تلخاب پلدختر شده که این رودخانه  به سیمره می‌ریزد ولی با کمک نیروهای راهداری و ایجاد سد خاکی در حال حاضر جلوی آلودگی بیشتر رودخانه تلخاب گرفته شده است.
وی افزود: تا زمان مهار بیشتر بنزین، بنزین به داخل خاک رفته و مسیر هزار متری تا رودخانه تلخاب راهم طی کرده و آن را آلوده کرده است ولی در حال حاضر جلوی آلوده شدن بیشتر رودخانه گرفته شده است.
کشف ‌اشیای عتیقه
ساری – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامي شهرستان «قائم شهر» از کشف ‌اشیای عتیقه در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «محمدولی مرادی» گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی با بررسی‌های همه‌جانبه موفق شدند متهم مورد نظر را شناسایی و دستگیر کنند و در بازرسی از منزل وی 24 قطعه شی تاریخی و عتیقه کشف کردند.
وی ادامه داد: ‌اشیاء عتیقه کشف شده که برابر نظر کارشناسان میراث فرهنگی، یک میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است تحویل سازمان میراث فرهنگی شهرستان و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
تصادف با تیر برق
یزد – خبرگزاری صدا و سیما: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد از یک فقره تصادف خودرو پژو 405 با تیر برق در یزد خبر داد.
سرهنگ مزیدی گفت : این حادثه فقط یک نفر مجروح داشته که به بیمارستان منتقل شده است.
وی افزود : سرنشینان این خودرو همگی اتباع افغانی بودند که پس از تصادف به سرعت از محل‌گریختند.