kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۷۶۲
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴

ورود فیل وحشی به مدرسه‌ای در مالزی

یک فیل وحشی با ورود به مدرسه‌ای در استان صباح مالزی باعث ترس و وحشت دانش‎آموزان شد.

 

به گزارش رسانه‌‎های محلی، یک فیل وحشی سرگردان گرسنه روز پنجشنبه گذشته وارد مدرسه‌ای در کوتا کینابالو استان صباح مالزی شد که این رخداد موجب وحشت دانش‌آموزان و معلمان این مدرسه شد.
مقامات محلی می‌گویند این فیل گرسنه ظاهرا در جست‌وجوی غذا به محدوده مدرسه وارد شده بود و البته این رخداد با هراس و فرار کارکنان مدرسه و دانش‎آموزان آن روبرو شد.به گفته این مسئولان اگرچه این حادثه آسیبی در پی نداشته اما تاکنون چندین بار تکرار شده است و احتمال دارد دانش‌آموزان یا کارکنان مورد حمله فیل‎های وحشی گرسنه قرار گیرند.فیلی که وارد این دبستان شد، یک زنجیر از گله فیل‎هایی بوده که همواره در اطراف این مدرسه سرگردان هستند.
فیل‌ها در مناطق جنگلی استان صباح در یک سال گذشته دستکم سه بارجا به جا شده‌اند.کارشناسان حیات وحش تعرض انسان به محدوده حیات وحش و نابودی محل زندگی آنها را یکی از مهم‌ترین عوامل سرگردانی و حمله حیوانات وحشی به انسان‌ها می‌دانند.
مقام‌های حیات وحش محلی نیز می‌گویند اقدامات برای جابه جایی و استقرار مجدد فیل‌ها در مناطق دور افتاده جنگلی موفقیت‌آمیز نبوده و این حیوانات عمدتا به محلی که پیشتر در آن زندگی می‌کردند، باز می‌گردند.تاکنون گزارش‌های مختلفی در مورد تخریب مزارع روستاهای این استان مالزی توسط حمله فیل‌های وحشی منتشر شده است.