kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۷۳۱
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴

صورتی بدون چروک با وازلین


 
  کاربرد وازلین در صنایع بهداشتی و آرایشی بسیار زیاد است به طوری که از آن، به عنوان پایه اصلی در فرمولاسیون انواع کرم‌ها و پمادهای دارویی و بهداشتی استفاده می‌شود. قیمت این ماده نسبت به سایر محصولات آرایشی بهداشتی بسیار کم بوده و در دسترس همگان قرار دارد، در حالی که فواید مصرف آن با بسیاری از کرم‌های گرانقیمت برابری می‎کند.
به طور کلی وازلین بهداشتی و ویتامینه به علت ساختار شیمیایی منحصر بفردی که دارد، یکی از پرطرفدارترین مواد برای مرطوب کردن، محافظت و بازسازی پوست‌های شدیدا خشک، استفاده بر روی صورت، دست و لب است. برخی فواید آرایشی وازلین بهداشتی از این قرار است:
کاهش چین و چروک: یکی از مهم‌ترین فواید این ماده کمک به کاهش و برطرف نمودن چین و چروک پوست به ویژه چروک‌های ریز اطرف چشم و لب‎‌هاست.
نرم‎کننده قوی: استفاده از وازلین به مرطوب نمودن پوست صورت و بدن کمک می‌‎کند و علاوه بر مرطوب‌کنندگی خاصیت تقویت‌کنندگی هم دارد. به این منظور می‌توانید وازلین را به زانو، آرنج و پا بمالید چون پوست را نرم می‌کند. شب‎ها قبل از خواب با وازلین پوست را ماساژ دهید تا صبح پوستتان نرم می‎شود. اگر قبل از خواب روی پاشنه‌های پا وازلین بمالید و جوراب بپوشید تا صبح پاشنه‌های پا نرم می‎شود.
درمان موخوره: استفاده از وازلین و مالیدن مقدار کمی از آن بر روی ساقه موها برای درمان موخوره مفید است.
درمان خشکی لب: استفاده از وازلین برای مرطوب نگهداشتن و تسکین دادن لب‌های ترک خورده بسیار مناسب است و به پیشگیری و درمان پوسته پوسته شدن و خشکی لب‎ها کمک می‎کند.
پاک‌کننده آرایش: به جای استفاده از پاک کننده‌های آرایشی فانتزی، می‌توانید کمی وازلین بهداشتی را به پنبه زده و آرایش خود را پاک کنید.
مراقب ناخن: پوست دور ناخن خود را هر شب قبل از خواب با وازلین چرب کنید. این کار از خشک شدن پوست جلوگیری کرده و اجازه نمی‌دهد که ریشه ناخن دیده شود. همچنین اگر به طور مداوم وازلین را بر سطح ناخن بمالید، با گذشت زمان ناخن‌هایتان براق و درخشنده شده و سفت‎تر می‌شود.استفاده از وازلین برای مژه: یک لایه نازک وازلین را قبل از خواب بر روی مژه چشم بگذارید. این کار در طول زمان به رشد و کلفتر شدن سریع مژه‌ها کمک می‌کند.
فواید وازلین صنعتی
موارد مصرف وازلین صنعتی شامل کاربرد این ماده در صنعت چرم‌سازی، کندکننده زنگ‌زدگی عناصر فلزی، ضدفرسودگی برای ماشین‌آلات صنعتی، روان‌کننده و پوششی در مقابل خوردگی و سایش و همچنین برای خارج نمودن قالب‎های گچ و ریخته‌گری استفاده می‎شود. همچنین فواید وازلین در خانه نیز بسیار بوده، جلوگیری از خشک شدن قفل‌ها، روان کردن لولاهای در، پاک کردن جای آب از روی میز و اشیا چوبی، براق کردن کیف و کفش‎های چرمی و فراردهنده مورچه‌هاست.