تاراج معادن اورانیوم افغانستان توسط نظامیان آمریکایی و طالبان
نماینده استان هلمند افغانستان میگوید نظامیان آمریکایی و طالبان هردو، سرگرم استخراج و تاراج معادن اورانیوم این استان هستند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «هاشم خان الکوزی»، نماینده هلمند در مجلس سنای افغانستان اعلام کرده اسناد و مدارکی وجود دارد که نشان میدهد نیروهای آمریکایی در منطقه «خانشین» هلمند یک پایگاه ایجاد کردهاند و در نزدیکی این پایگاه، یک معدن «اورانیوم» است که نیروهای آمریکایی شبانهروز در حال تاراج آن هستند و برخی از مواد این معدن نیز در حال قاچاق به پاکستان است.به گفته «الکوزی»، درکنار نظامیان آمریکایی، طالبان نیز دربرخی مناطق دورافتاده استان هلمند درحال استخراج معادن است اما اسنادی در این زمینه وجود ندارد. الکوزی از دولت افغانستان خواست در این خصوص تحقیق کند. عمر زواک، سخنگوی استانداری هلمند اما استخراج معادن به دست طالبان در برخی مناطق دور افتاده این استان را تایید کرد.