هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال؛ سپاهان از منطقه خطر فرار کرد، سپیدرود در مشهد باخت
استقلال با نمایش هوشمندانه فاتح دربی شد قهرمانی پرسپولیس در لیگ به تاخیر افتاد
تیم فوتبال استقلال تهران موفق شد در دربی تهران برابر پرسپولیس به برتری برسد، این پیروزی نه تنها موجب شد آبی پوشان شکست دور رفت برابر رقیب سنتی خود را جبران کنند، بلکه قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر را نیز به سال بعد موکول نمایند.
سرویس ورزشی-
در ادامه دیدارهای هفته بیست و پنجم رقابتهای لیگ برتر فوتبال، روز گذشته 4 بازی برگزار شد. در مشهد تیمهای پدیده و سپیدرودرشت به مصاف هم رفتند که در پایان این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود میزبان به پایان رسید. معین عباسیان در دقیقه ۶۹ تک گل این بازی را برای تیم پدیده به ثمر رساند.
در اصفهان، تیم سپاهان موفق شد با نتیجه یک بر صفر گسترش فولاد تبریز را شکست دهد. سپاهان با تک گل ساسان انصاری (۱۵) شاگردان فیروز کریمی را شکست دهند. سپاهان در حال حاضر با ۲۷ امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارد و با منطقه سقوط به لیگ دسته یک اختلاف مناسبی ایجاد کرده است.
در دیگر دیدار همزمان دیروز تیم فوتبال فولاد خوزستان مهمان سایپا بود. این بازی که در ورزشگاه دستگردی تهران برگزار شد در نهایت با نتیجه دو بر صفر به سود سایپا به پایان رسید.هر دو گل سایپا را آرمان رمضانی به ثمر رساند.سایپا با این برد ۴۱ امتیازی شد و به رده پنجم جدول صعود کرد. فولاد هم با ۳۸ امتیاز به رده هفتم سقوط کرد.
در آبادان هم نفت با نتیجه 4 بر یک مشکی پوشان را شکست داد تا نماینده مشهد یک گام دیگر به سقوط نزدیک شود. گلهای این دیدار را علی عبدالله زاده (۱۷)، مگنو باتیستا (۴۵)، حامد پاکدل(۵۶) و لوسیانو پریرا (۸۹) برای نفت به ثمر رساندند. تک گل مشکی پوشان را هم میرهانی هاشمی (۵۸) زد.
استقلال فاتح دربی تهران شد
در روز نخست از دیدارهای این هفته، روز پنجشنبه نیز سه بازی برگزار شد که در حساسترین آنها استقلال در دربی تهران با یک گل پرسپولیس را شکست داد. در این دیدار استقلال شروع نسبتا بهتری داشت و با گردش توپ در میانه زمین و پاسهای پیاپی و سعی در تحمیل کردن بازی خود به پرسپولیس داشت. در ادامه پرسپولیس دقایقی نبض بازی را از آبی پوشان گرفت ولی شاگردان شفر خیلی زود دوباره مالکیت توپ را در دست گرفتند و بیشتر برنامه خود را روی نفوذ شجاعیان از جناح راست و فرارهای تیام از بین مدافعان گذاشته بودند که این تاکتیک میتوانست آنها را به گل برساند ولی بیدقتی در زدن ضربات آخر اجازه نداد آبیها از حریف خود پیش بیفتند.
پرسپولیس در نیمه اول بیشتر سعی در مدیریت بازی و چشم به ضد حملات داشت اما آنها برخلاف مسابقات این فصل خیلی اجازه پاسهای پُرشمار و بازیسازی پیدا نمیکردند؛اشتباهات پُرتعداد شاگردان برانکو در میانه زمین که زمینهساز برخی از موقعیتهای استقلال هم بود، در دقیقه 44 به ثمر نشست و ارسال جپاروف، شوت ریباند شده تیام و ضربه تمامکننده غفوری که با اصابت به دو تیرک عمودی به گل رفت، آبی پوشان را پیش انداخت.
پرسپولیس در ثانیههای پایانی نیمه اول بهترین فرصت برای زدن گل تساوی را داشت که خلیلزاده از آن استفاده نکرد تا شاگردان شفر برنده به رختکن بروند.
پرسپولیس که به دنبال جبران نتیجه و نمایش دور از انتظار 45 دقیقه بود، در شروع نیمه دوم بازی بهتری از خود ارائه داد و با یک ضربه آزاد شانساش را برای گلزنی امتحان کرد؛ استقلال به غیر از یک ضربه ایستگاهی جپاروف، کار خاصی در نیمه دوم در فاز هجومی انجام نداد اما در دفاع منطقی و خوب کار کرد تا پرسپولیسیها در گلزنی ناکام باشند.
برانکو با آوردن گادوین منشا، صادق محرمی و احمد نوراللهی به زمین به دنبال جبران نتیجه بود و راههای مختلفی با ارسال از جناحین و شوتزنی برای رسیدن به گل امتحان میکرد اما عملکرد بدون نقص بازیکنان و به ویژه خط دفاعی استقلال اجازه نداد پرسپولیس به گل مساوی برسد.
پرسپولیس که بیشتر برنامهاش را روی شوت از راه دور و سانتر از سمت راست زمین گذاشته بود، در دقایق پایانی فشار حملات بیشتری روی دروازه استقلال گذاشت ولی راهی به دروازه این تیم پیدا نکرد؛ آبیها با نمایش کم نقص و بستن فضا برای ندادن پاس توسط بازیکنان پرسپولیس، اجازه ندادند سرخ پوشان با امتیاز دربی را تمام کنند.
شاگردان شفر با برتری مقابل پرسپولیس 41 امتیازی شدند و به رده سوم جدول صعود کردند. استقلال با این پیروزی نه تنها شکست دور رفت را جبران کرد بلکه اجازه هم نداد پرسپولیس قهرمانیاش در لیگ برتر را در سال 1396 جشن بگیرد.
در دیگر بازی پنجشنبه جدال تیمهای پارس جنوبی و ذوبآهن در جم با تساوی صفر – صفر به پایان رسید. ذوب آهن با این تساوی ۴۲ امتیازی شد و صرفنظر از نتیجه دربی، در رده دوم باقی ماند. پارس جنوبی هم ۳۹ امتیازی شد.
در تبریز پیکان با یک گل میزبانش تراکتورسازی را شکست داد. در این بازی مهدی مومنی (۱۶) برای پیکان گلزنی کرد. پیکان در حالی در این بازی به پیروزی رسید که صادق بارانی (۶۲) و سجاد مشکل پور (۶۴) از زمین بازی اخراج شدند و پیکان ۹ نفره به بازی ادامه داد.
در آخرین دیدار هفته بیست و پنجم لیگ برتر امروز تیمهای استقلال خوزستان و نفت تهران از ساعت 15:30 مقابل یکدیگر قرار میگیرند.
در ادامه دیدارهای هفته بیست و پنجم رقابتهای لیگ برتر فوتبال، روز گذشته 4 بازی برگزار شد. در مشهد تیمهای پدیده و سپیدرودرشت به مصاف هم رفتند که در پایان این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود میزبان به پایان رسید. معین عباسیان در دقیقه ۶۹ تک گل این بازی را برای تیم پدیده به ثمر رساند.
در اصفهان، تیم سپاهان موفق شد با نتیجه یک بر صفر گسترش فولاد تبریز را شکست دهد. سپاهان با تک گل ساسان انصاری (۱۵) شاگردان فیروز کریمی را شکست دهند. سپاهان در حال حاضر با ۲۷ امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارد و با منطقه سقوط به لیگ دسته یک اختلاف مناسبی ایجاد کرده است.
در دیگر دیدار همزمان دیروز تیم فوتبال فولاد خوزستان مهمان سایپا بود. این بازی که در ورزشگاه دستگردی تهران برگزار شد در نهایت با نتیجه دو بر صفر به سود سایپا به پایان رسید.هر دو گل سایپا را آرمان رمضانی به ثمر رساند.سایپا با این برد ۴۱ امتیازی شد و به رده پنجم جدول صعود کرد. فولاد هم با ۳۸ امتیاز به رده هفتم سقوط کرد.
در آبادان هم نفت با نتیجه 4 بر یک مشکی پوشان را شکست داد تا نماینده مشهد یک گام دیگر به سقوط نزدیک شود. گلهای این دیدار را علی عبدالله زاده (۱۷)، مگنو باتیستا (۴۵)، حامد پاکدل(۵۶) و لوسیانو پریرا (۸۹) برای نفت به ثمر رساندند. تک گل مشکی پوشان را هم میرهانی هاشمی (۵۸) زد.
استقلال فاتح دربی تهران شد
در روز نخست از دیدارهای این هفته، روز پنجشنبه نیز سه بازی برگزار شد که در حساسترین آنها استقلال در دربی تهران با یک گل پرسپولیس را شکست داد. در این دیدار استقلال شروع نسبتا بهتری داشت و با گردش توپ در میانه زمین و پاسهای پیاپی و سعی در تحمیل کردن بازی خود به پرسپولیس داشت. در ادامه پرسپولیس دقایقی نبض بازی را از آبی پوشان گرفت ولی شاگردان شفر خیلی زود دوباره مالکیت توپ را در دست گرفتند و بیشتر برنامه خود را روی نفوذ شجاعیان از جناح راست و فرارهای تیام از بین مدافعان گذاشته بودند که این تاکتیک میتوانست آنها را به گل برساند ولی بیدقتی در زدن ضربات آخر اجازه نداد آبیها از حریف خود پیش بیفتند.
پرسپولیس در نیمه اول بیشتر سعی در مدیریت بازی و چشم به ضد حملات داشت اما آنها برخلاف مسابقات این فصل خیلی اجازه پاسهای پُرشمار و بازیسازی پیدا نمیکردند؛اشتباهات پُرتعداد شاگردان برانکو در میانه زمین که زمینهساز برخی از موقعیتهای استقلال هم بود، در دقیقه 44 به ثمر نشست و ارسال جپاروف، شوت ریباند شده تیام و ضربه تمامکننده غفوری که با اصابت به دو تیرک عمودی به گل رفت، آبی پوشان را پیش انداخت.
پرسپولیس در ثانیههای پایانی نیمه اول بهترین فرصت برای زدن گل تساوی را داشت که خلیلزاده از آن استفاده نکرد تا شاگردان شفر برنده به رختکن بروند.
پرسپولیس که به دنبال جبران نتیجه و نمایش دور از انتظار 45 دقیقه بود، در شروع نیمه دوم بازی بهتری از خود ارائه داد و با یک ضربه آزاد شانساش را برای گلزنی امتحان کرد؛ استقلال به غیر از یک ضربه ایستگاهی جپاروف، کار خاصی در نیمه دوم در فاز هجومی انجام نداد اما در دفاع منطقی و خوب کار کرد تا پرسپولیسیها در گلزنی ناکام باشند.
برانکو با آوردن گادوین منشا، صادق محرمی و احمد نوراللهی به زمین به دنبال جبران نتیجه بود و راههای مختلفی با ارسال از جناحین و شوتزنی برای رسیدن به گل امتحان میکرد اما عملکرد بدون نقص بازیکنان و به ویژه خط دفاعی استقلال اجازه نداد پرسپولیس به گل مساوی برسد.
پرسپولیس که بیشتر برنامهاش را روی شوت از راه دور و سانتر از سمت راست زمین گذاشته بود، در دقایق پایانی فشار حملات بیشتری روی دروازه استقلال گذاشت ولی راهی به دروازه این تیم پیدا نکرد؛ آبیها با نمایش کم نقص و بستن فضا برای ندادن پاس توسط بازیکنان پرسپولیس، اجازه ندادند سرخ پوشان با امتیاز دربی را تمام کنند.
شاگردان شفر با برتری مقابل پرسپولیس 41 امتیازی شدند و به رده سوم جدول صعود کردند. استقلال با این پیروزی نه تنها شکست دور رفت را جبران کرد بلکه اجازه هم نداد پرسپولیس قهرمانیاش در لیگ برتر را در سال 1396 جشن بگیرد.
در دیگر بازی پنجشنبه جدال تیمهای پارس جنوبی و ذوبآهن در جم با تساوی صفر – صفر به پایان رسید. ذوب آهن با این تساوی ۴۲ امتیازی شد و صرفنظر از نتیجه دربی، در رده دوم باقی ماند. پارس جنوبی هم ۳۹ امتیازی شد.
در تبریز پیکان با یک گل میزبانش تراکتورسازی را شکست داد. در این بازی مهدی مومنی (۱۶) برای پیکان گلزنی کرد. پیکان در حالی در این بازی به پیروزی رسید که صادق بارانی (۶۲) و سجاد مشکل پور (۶۴) از زمین بازی اخراج شدند و پیکان ۹ نفره به بازی ادامه داد.
در آخرین دیدار هفته بیست و پنجم لیگ برتر امروز تیمهای استقلال خوزستان و نفت تهران از ساعت 15:30 مقابل یکدیگر قرار میگیرند.