سجادی: رفتن بنا در فاصله چند روز مانده به جام جهانی منطقی نبود
معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در فاصله چهار ماه مانده به بازیهای آسیایی اینچئون درباره وضعیت فدراسیونهای مختلف و همچنین اتفاقات اخیر ورزش کشور توضیح داد.
سید نصرالله سجادی درباره انتخابات فدراسیونهای ورزشی گفت: در سال جدید مجامع فدراسیونهایی که انتخابات خواهند داشت، به موقع برگزار میشود. تاریخ ثبتنام از نامزدهای فدراسیونهای شمشیربازی، اسکواش، شطرنج، تنیس، اسکی، بولینگ، بیلیارد و تیراندازی اعلام شده است. نامنویسی از کاندیداهای برخی از فدراسیونها مانند شمشیربازی، اسکی، شطرنج، تنیس و اسکواش به پایان رسیده است. زمان نامنویسی از نامزدهای فدراسیون تیراندازی هم اعلام شده است. زمان انتخابات بوکس چهارشنبه 31 اردیبهشت و شمشیربازی 5 خرداد و قایقرانی 7 خرداد است. ضمن اینکه انتخابات فدراسیون سوارکاری هم 31 خرداد برگزار خواهد شد.
وی در خصوص اعلام ریز قرارداد بازیکنان استقلال و پرسپولیس قبل از بازیهای جام جهانی گفت: اگر قراردادهای اعلام شده خارج از واقعیت بود، این مطلب درست به نظر میرسید اما اعلام قراردادها مشکلی را به وجود نیاورده است. من نظرسنجی نکردهام و از این موضوع اطلاعی ندارم اما مردم اگر آگاهی پیدا کنند ایراد نیست.
سجادی در پاسخ به این سوال که آیا مذاکراتی برای بازگرداندن بنا با فدراسیون کشتی داشتهاید؟ گفت: بنا از تیم ملی کنار گذاشته نشده و خودش اردوی تیم ملی را ترک کرده است. فدراسیون تصمیم گرفته مربی دیگری جایگزین بنا شود. آنها دارند کارشان را انجام میدهند. بنا مربی بزرگی است و افتخارات زیادی در بازیهای المپیک لندن کسب کرده است. من درباره رفتن ایشان از تیم ملی با خادم مفصل صحبت کردم. ترک تیم ملی در فاصله چند روز مانده به جام جهانی منطقی نبود. فعلا زمانی تا رقابتهای جام جهانی نمانده و باید بررسی در مورد این موضوع را به بعد از رقابتها موکول کنیم. بعد از جام جهانی فدراسیون باید تصمیم بگیرد میخواهد برای بازیهای آسیایی اینچئون با بنا همکاریاش را ادامه دهد یا خیر. البته نیامدن کشتیگیران هیچ توجیهی ندارد.
وی در خصوص اعلام ریز قرارداد بازیکنان استقلال و پرسپولیس قبل از بازیهای جام جهانی گفت: اگر قراردادهای اعلام شده خارج از واقعیت بود، این مطلب درست به نظر میرسید اما اعلام قراردادها مشکلی را به وجود نیاورده است. من نظرسنجی نکردهام و از این موضوع اطلاعی ندارم اما مردم اگر آگاهی پیدا کنند ایراد نیست.
سجادی در پاسخ به این سوال که آیا مذاکراتی برای بازگرداندن بنا با فدراسیون کشتی داشتهاید؟ گفت: بنا از تیم ملی کنار گذاشته نشده و خودش اردوی تیم ملی را ترک کرده است. فدراسیون تصمیم گرفته مربی دیگری جایگزین بنا شود. آنها دارند کارشان را انجام میدهند. بنا مربی بزرگی است و افتخارات زیادی در بازیهای المپیک لندن کسب کرده است. من درباره رفتن ایشان از تیم ملی با خادم مفصل صحبت کردم. ترک تیم ملی در فاصله چند روز مانده به جام جهانی منطقی نبود. فعلا زمانی تا رقابتهای جام جهانی نمانده و باید بررسی در مورد این موضوع را به بعد از رقابتها موکول کنیم. بعد از جام جهانی فدراسیون باید تصمیم بگیرد میخواهد برای بازیهای آسیایی اینچئون با بنا همکاریاش را ادامه دهد یا خیر. البته نیامدن کشتیگیران هیچ توجیهی ندارد.