kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۳۸۴
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷
سردار سلیمانی در همایش راز رضوان:

قصاص خون شهید مغنیه شلیک یک موشک نیست؛ نابودی رژیم صهیونیستی است

سرلشکر قاسم سلیمانی تاکید کرد : دشمن می‌داند اما باید با جدیت بداند که قصاص خون عماد مغنیه شلیک موشک و کشتن یک نفر نیست، قصاص این خون‌ها نابودی رژیم صهیونیستی است و دشمن می‌داند که این یک امر حتمی است این وعده الهی است که حتماً تحقق پیدا خواهد کرد.





سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس صبح پنجشنبه، 26بهمن طی سخنانی در همایش راز رضوان، ویژه گرامیداشت دهمین سالگرد شهادت «عماد مغنیه» که در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد گفت : من برای اولین بار می‌خواهم پیرامون دوست عزیزی صحبت کنم که دوره مهمی از زندگی ام را با او گذراندم، حقیقتاً می‌شناسم در مجموعه کسانی که شهید شدند و یا در معرض شهادت‌اند اسطوره‌ای مثل مغنیه باشد، کسی که شهادتش بهت بزرگی در عالم اسلامی به وجود آورد. من بعد از ارتحال امام (ره) در بین شخصیت‌های غیرروحانی ندیدم شخصیتی مثل عماد که اندوهی با شهادتش در عالم اسلامی به وجود آورد.
سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه عماد مغنیه تنها در یک زمینه تخصص نداشت، گفت: او در جنگ چریکی متخصص بود اما آنچه دشمن را در مقابلش شکست می‌داد تعلق خاطر به چیزی بالاتر بود. انسانی که تعلقاتش والاست وقتی خبر مرگ کسی را به او بدهند لبخند می‌زدند. موضوعی که عماد مغنیه را از بقیه برجسته‌تر می‌کرد و مانند خورشیدی می‌درخشید تفاوت او در آرزوها و تعلق خاطرهایش بود.
فرمانده نیروی قدس سپاه اظهار داشت: جمله رهبری که فرمودند عماد فرزند امام بود یک جمله کامل است هر چند حاج رضوان با همان نسبت به رهبری عشق می‌ورزید. آن کسی که در فضای خوفناک لبنان به ترس سیلی زد عماد مغنیه بود که توانست جامعه لبنانی را از یک جامعه کتک‌خورده توسط دشمن به یک جایگاه عالی برساند. در عالم شیعه و سنی مجاهدی نداریم که در کنار او کار کرده باشد اما پای درسش نبوده باشد. او کسی بود که خودش از تجربیات دیگران می‌آموخت، با فلسطینی‌ها و عراقی‌ها می‌نشست و تجربه کسب می‌کرد و کادرسازی می‌کرد که بسیاری از مجاهدین امروز تربیت‌شدگان مدرسه عماد مغنیه هستند.
اثر انگشت مغنیه
روی موشک‌های فلسطینی
سرلشکر سلیمانی گفت: امروز غزه و لبنان نقاط تولید اضطراب دائم برای اسرائیل است و همان‌طور که گفته شد هر موشکی که از فلسطین شلیک می‌شود می‌توان اثر انگشت عماد مغنیه را در آن دید. او در عراق هم فعال بود و امروز حتی دشمن از او با مدح یاد می‌کند و من این حالت را تنها در امام
دیده بودم.
سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه عماد مغنیه مثل شمشیر فرود می‌آمد و مثل شبه ناپدید می‌شد، گفت: او علیرغم این خصوصیات تبعیت عجیبی از آیت‌الله نصرالله داشت. من می‌گویم آیت‌الله چون او اغلب نشانه‌های خدا را به همراه دارد مگر آیت‌اللهی فقط در فقه است؟ او آیت ایستاده خداست و عماد مثل نصرالله روحی فداه بود. وی اظهار داشت: سیدحسن مظلوم است چون مظلوم دو بُعد دارد؛ یکی اتفاقاتی که برای او می‌افتد و دیگری که کارهایی انجام می‌دهد اما کسی از آن باخبر نمی‌شود.
امروز مسیحیت لبنان هم حیات خود را از او می‌داند چرا اهل سنت از حزب‌الله جدا نمی‌شود چون این یک تشخیص به حق است.
فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: دشمن می‌داند اما باید با جدیت بداند که قصاص خون عماد مغنیه شلیک موشک و کشتن یک نفر نیست، قصاص این خون‌ها نابودی رژیم صهیونیستی است و دشمن می‌داند که این یک امر حتمی است این وعده الهی است که حتماً تحقق پیدا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه امروز هیچ عامل پایداری در این رژیم دیده نمی‌شود، گفت: ما نشانه‌های ناپایداری وحشت را در حال و روز آنها می‌بینیم و اینها آخرین تلاش‌های دشمن است. ما هرگز دشمن را فراموش نمی‌کنیم و شبی بدون فکر کردن به دشمن نمی‌خوابیم و دشمن همیشه جلوی چشم ماست.
سرلشکر سلیمانی تأکید کرد: راه عماد و جهاد و دیگر شهدای لبنان و عراق و جاهای دیگر استمرار خواهد داشت و هر روز بر وسعت آن افزوده می‌شود.
ایران فداکاری نمی‌کرد
 تمام منطقه در اختیار داعش بود
علی‌اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی نیز در این همایش طی سخنانی درباره شهید مغنیه گفت: زمانی که بنده در وزارت خارجه بودم، در جریان شکل‌گیری جریان مقاومت و خدمت این مجموعه مبارز که جان خود را بر کف دست گرفتند، قرار گرفتم و با آنها آشنایی دارم، خداوند درجات شهید عماد مغنیه را متعالی کند. امید است لکه ننگین اسرائیل زودتر از این‌ها ریشه‌اش کنده شود،اگر کمک این مجموعه مقاومت اسلامی و خط مقاومت نبود، الآن بغداد، دمشق و تا حدودی بیروت در دست داعش و امثال داعش بود.
شیخ نبیل قاووق معاون حزب‌الله لبنان دیگر سخنران این همایش ضمن تجلیل از شخصیت مبارز شهید مغنیه تاکید کرد: اگر فداکاری‌های ایران در سوریه، عراق و منطقه نبود، تمام منطقه سقوط می‌کرد و امروز تحت اختیار داعش بود. ایران عمق امنیتی و استراتژیکی مقاومت در فلسطین، سوریه، عراق و لبنان و حامی دائمی و همیشگی و راهبردی است.