تفاهمنامه احداث راهآهن مسجد سلیمان به شوشتر به امضا رسید
تفاهمنامه احداث راهآهن مسجد سلیمان به شوشتر با هدف انتقال و صادرات محصولات پتروشیمی زیلایی با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان به امضا رسید.
استاندار خوزستان در گفتوگو با خبرنگاران در خصوص این پروژه گفت: این تفاهمنامه برای ایجاد خط راهآهن زیلایی به شوشتر و بعد از آن مسجد سلیمان به شوشتر تنظیم شده است و سرمایهگذار موافقت کرده است که ۷۰ درصد از پروژه را سرمایهگذاری کند و مابقی را سعی میکنیم مورد کمک و حمایت قرار دهیم تا پروژه تکمیل شود.
غلامرضا شریعتی افزود: در منطقه زیلایی کارخانه اوروآمونیاک با ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و تا 18 ماه آینده به اتمام میرسد هم چنین برای محصولات کارخانه پتروشیمی و انتقالش به بندر امام و صادرات نیاز است که مسیر مطمئن و ارزان فراهم شود که راهآهن ارزانترین و در عین حال مورد اطمینان است.
وی تصریح کرد: سرمایهگذار آمادگی دارد که با تضمین شرکت پتروشیمی زیلایی و امآیاس سرمایهگذاری کند و این تفاهمنامه بین آنها امضا شده است و تضمین شده است که کالا به نقاط مختلف کشور و برای صادرات به بنادر ایران منتقل شود.
استاندار خوزستان افزود: امید است ظرف دو ماه آینده این تفاهمنامه به قرارداد برسد و عملیات اجرایی آن آغاز شود.
استاندار خوزستان در گفتوگو با خبرنگاران در خصوص این پروژه گفت: این تفاهمنامه برای ایجاد خط راهآهن زیلایی به شوشتر و بعد از آن مسجد سلیمان به شوشتر تنظیم شده است و سرمایهگذار موافقت کرده است که ۷۰ درصد از پروژه را سرمایهگذاری کند و مابقی را سعی میکنیم مورد کمک و حمایت قرار دهیم تا پروژه تکمیل شود.
غلامرضا شریعتی افزود: در منطقه زیلایی کارخانه اوروآمونیاک با ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و تا 18 ماه آینده به اتمام میرسد هم چنین برای محصولات کارخانه پتروشیمی و انتقالش به بندر امام و صادرات نیاز است که مسیر مطمئن و ارزان فراهم شود که راهآهن ارزانترین و در عین حال مورد اطمینان است.
وی تصریح کرد: سرمایهگذار آمادگی دارد که با تضمین شرکت پتروشیمی زیلایی و امآیاس سرمایهگذاری کند و این تفاهمنامه بین آنها امضا شده است و تضمین شده است که کالا به نقاط مختلف کشور و برای صادرات به بنادر ایران منتقل شود.
استاندار خوزستان افزود: امید است ظرف دو ماه آینده این تفاهمنامه به قرارداد برسد و عملیات اجرایی آن آغاز شود.