kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۳۶
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱
رئیس جمهوری در جمع مردم ایلام:

مشکل ریزگردها تا پایان دولت یازدهم برطرف می‌شود

رئیس جمهور گفت: ایلام از ریزگردها در رنج است اما دولت تلاش می‌کند با کمک عراق قدم‌های لازم را برداشته و تا پایان عمر دولت مشکل ریزگردها برطرف شود.
به گزارش خبرگزاری‌ها از ایلام حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جمع مردم در ورزشگاه تختی ایلام اظهار داشت ایلام به عنوان سرزمین قهرمانان تاریخ گذشته و امروز و سرزمینی که دارای تمدن چندین هزار ساله است در تاریخ می‌درخشد.
وی درباره سیاست خارجی ایران خاطرنشان کرد: ایران امروز در جبهه خارجی موفق و سرفراز است و روابط‌مان با دنیا به ویژه همسایگان از همیشه بهتر است. رابطه ما با کشور دوست و همسایه عراق روز به روز نزدیک‌تر و صمیمی‌تر می‌شود.
روحانی ادامه داد: با همه همسایگان روابطمان گسترش خواهد یافت. با دنیای غرب و شرق آنهایی که به حقوق ملت ایران و عظمت این سرزمین و رشد و شکوفایی آن سر فرود بیاورند و قصد دوستی داشته باشند ما هم به سمت آنها دست صمیمیت دراز می‌کنیم؛ مسیر ما با دنیا مسیر تعامل، دوستی و در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت است.
رئیس جمهور اضافه کرد: ایران در مسیر پیشرفت، تعالی و توسعه است و این ادعا نیست. روحانی تصریح کرد: ما در مرحله دوم یارانه‌ها قدم بلندی را در راه سلامت، بهداشت و ‌درمان مردم کشور برداشته‌ایم و این قدم‌ها را ادامه خواهیم داد. تا مردم با هزینه کمتری به سلامت موردنظرشان دست یابند.
وی ادامه داد: ما مراکز بهداشت و درمانی استان ایلام را امسال و سال آینده تجهیز خواهیم کرد و بیمارستان 376 تختخوابی این استان تا پایان سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد بود.
روحانی افزود: ما در مرحله دوم یارانه به محیط زیست رسیدگی خواهیم کرد و ایلام که از ریزگردها در رنج است با تلاش دولت و با کمکی که از سوی دولت عراق صورت می‌گیرد نجات خواهد یافت. وی به جلسه اخیر هیئت دولت اشاره کرد و گفت: به جنگل‌های زاگرس و ایلام که عروس زاگرس است و مشکلاتی که برای جنگل پیش آمده و اقداماتی که در این رابطه انجام شده رسیدگی می‌کنیم.
وی اضافه کرد: در این سفر اجرای 44 پروژه در دستور کار است که بخش اعظم آن در سال 93 به پایان خواهد رسید و 10 پروژه دیگر سال آینده به اتمام می‌رسد.
روحانی با اشاره به آبیاری مدل برای 50 هکتار از اراضی استان ایلام یادآور شد: ما طرح‌های مهمی برای ساماندهی گاز، ‌پتروشیمی خواهیم داشت و گازهایی که امروز در حال سوختن است جمع‌آوری و به طرح‌های پتروشیمی تبدیل می‌شود.
رئیس جمهور با اشاره به افتتاح یک بخش از پتروشیمی ایلام در این سفر گفت: طرح‌های دیگر در زمینه گاز و پتروشیمی این استان ظرف سال‌های پیش‌رو تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی به تکمیل 3 سد این استان اشاره و خاطرنشان کرد: جاده‌هایی که در این استان باید بهسازی شود تا سال 94 عملیاتی خواهد شد مثل جاده صالح‌آباد به مهران که تا پایان امسال و مهران تا مرز که تا پایان سال 94 اجرا خواهند شد.
روحانی با اشاره به 3 بازارچه مرزی استان ایلام یادآور شد: این بازارچه‌ها رونق خواهند گرفت تا وضع تجاری مردم و اشتغال آنها در مسیری قرار گیرد که بیکاری‌ها کاهش یابد.
رئیس جمهور با تأکید بر پیشرفت و آبادانی ایلام افزود: دولت در منطقه آزاد مهران پروژه‌هایی را انجام خواهد داد. رئیس جمهوری با بیان این که ما برای احیای جنگل‌های بلوط این استان عزیز اقدامات لازم را انجام می‌دهیم، یادآور شد: نخواهیم گذاشت زیبایی‌های این منطقه که موجب شکوه منطقه و شکوه ایران عزیز است از دست ما برود.
روحانی، استان ایلام را سرزمین گردشگری توصیف کرد و گفت: برای گردشگران داخل، خارج برنامه خواهیم داشت.
وی افزود: تلاش دولت در سال 93 در مرحله اول و در رأس آن برای اجرای اقتصاد مقاومتی، رونق اقتصادی و اشتغال است.
بازدید از چند پروژه و دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان ایلام از دیگر برنامه‌های رئیس جمهوری در این سفر یک روزه است. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در سفر به ایلام از بیمارستان امام خمینی این شهر دیدن کرد و از نزدیک در جریان وضعیت توسعه این بیمارستان قرار گرفت.
وی از بیماران بستری در این بیمارستان عیادت کرد و با کارکنان آن به گفت‌وگو پرداخت. دیدارهای مردمی، حضور در جلسه شورای اداری و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای از جمله برنامه‌های رئیس جمهور در سفر به ایلام است. پیش از این رئیس جمهور به استان‌های خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان سفر کرده بود.
محمد باقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، بیژن زنگنه وزیر نفت، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی یونسی دستیار رئیس جمهور در امور اقلیت‌ها و جمعی دیگر از مسئولان روحانی را در این سفر همراهی می‌کنند.