kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۲۷
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
بازگشت نعمت پور، عبدولی و اخلاقی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی

درهای اردو همچنان به روی المپیکی‌‌ها باز است

طالب نعمت‌پور، سعید عبدولی و حبیب اله اخلاقی سه فرنگی‌کار المپیکی کشورمان صبح دیروز با حضور در خانه کشتی تهران نخستین تمرین خود را با دیگر ملی پوشان اردوی تیم ملی انجام دادند.

پس از آنکه محمد بنا و ملی‌پوشان ایران اردوی تیم ملی کشتی‌فرنگی برای رقابت‌های جام جهانی را ترک کردند، تمرین‌های تیم ملی زیر نظر ناصر نوربخش پیگیری شد و کم‌کم 28 کشتی‌گیر از جمله ملی‌پوشان حاضر در رقابت‌های قهرمانی آسیا در این تمرین‌‌ها حضور یافتند.
دیروز نیز طالب نعمت‌پور، سعید عبدولی (دارنده مدال طلای 2011 جهان و بازی‌های آسیایی 2010) و حبیب‌الله اخلاقی (دارنده مدال برنز 2009 جهان و طلای 2012 آسیا) که برای ایران در المپیک لندن کشتی گرفتند، با حضور در خانه کشتی به اردوی تیم ملی اضافه شدند تا تعداد ملی پوشان به 31 نفر برسد. پیش از این بشیر باباجان‌زاده فرنگی‌کار سنگین وزن المپیکی ایران نیز با حضور در اردوی تیم ملی همراه با دیگر فرنگی‌کاران تمرینات خود را آغاز کرده بود. بدین ترتیب تنها حمید سوریان،‌ امید نوروزی و قاسم رضایی ملی‌پوشانی هستند که هنوز در اردو حاضر نشده‌اند.
نوروزی، سوریان و رضایی هم می‌آیند
حسن بابک مدیر تیم‌های ملی فرنگی دیروزبا تایید خبر بازگشت طالب نعمت‌پور، عبدولی و اخلاقی به اردوی تیم ملی فرنگی گفت: قرار است حمید سوریان نیز تا عصر امروز به خانه کشتی بیایند.
وی همچنین در پاسخ به این سؤال که تکلیف امید نوروزی و قاسم رضایی چه خواهد شد، تاکید کرد: ان‌شا‌ءالله آنها هم به اردوی جام‌جهانی ملحق خواهند شد.
درحالی که روزهای پنجشنبه و جمعه هفته آینده جام‌جهانی کشتی فرنگی با حضور 10 تیم در سالن هفت‌تیر تهران برگزار خواهد شد، نایب رئیس فدراسیون کشتی هم دیروز اعلام کرد درهای اردو به روی کشتی‌گیران المپیکی باز است و مسئولان کشتی منتظر بازگشت آنها هستند. علیرضا حیدری در خصوص آخرین وضعیت ملی‌پوشان کشتی‌فرنگی ایران که اردوی این تیم را ترک کرده‌اند، با بیان این مطلب افزود: ما در آستانه رقابتهای جام جهانی کشتی فرنگی در تهران قرار داریم و طبق آخرین اطلاعاتی که بدست آوردیم، تیم‌هایی مانند روسیه، آذربایجان و کره‌جنوبی با تمام توان به این مسابقات می‌آیند.
وی ادامه داد: ما با رایزنی و مذاکره بسیار زیاد با فدراسیون جهانی کشتی (فيلا) میزبانی جام جهانی در سال 2014 میلادی را گرفتیم و این نيز به درخواست خود این کشتی گیران بود.
دارنده شش مدال رقابتهای جهانی و المپیک خاطرنشان کرد: انتظار من از این کشتی گیران این است که احساسی فکر نکنند. ما هم که در راس فدراسیون هستیم این دوران را پشت سر گذاشته‌ایم و باید در این مقطع به منافع ملی فکر کنیم.
مشكلات در فضای دوستانه حل شود
حیدری اظهار کرد: به هرصورت اردو با حضور 31 کشتی‌گیر در حال پیگیری است و فرنگی‌کارانی که باید روزهای 25 و 26 اردیبهشت‌ماه به مصاف رقبای خود بروند، تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی دنبال می‌کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: همانطور که گفتم درهای اردو به روی المپیکی‌‌ها باز است و اگر آن‌ها مسئله‌ای دارند به اردو بیایند و در یک فضای دوستانه با اهل کشتی موارد خود را مطرح کنند. وی در پایان در مورد کناره‌گیری دوباره محمد بنا گفت: من برای وی احترام زیادی قائل هستم، اما تنها می‌توان گفت، ثمره صبر در شرایط سخت، دستیابی به موفقیت و پیروزی است.