kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۱۸
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵

کوتاه از ایران

سنددار شدن اراضی ملی
ارومیه- ایرنا: مدیر کل دفتر ممیزی اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: با تأمین اعتبارات لازم تا پایان امسال پنج میلیون هکتار از اراضی ملی کشور سنددار می‌شوند. محمد صادق خیری افزود: هدف‌گذاری ما سنددار کردن 50 درصد از اراضی ملی بدون سند کشور است.
وی اضافه کرد: امسال سه سرفصل کاری دارای اولویت برنامه‌ریزی کردیم که شامل اخذ سند به نام دولت، نقشه‌برداری اراضی ملی و اجرای طرح کاداستر است.
مدیر کل دفتر ممیزی اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: با صدور سند اراضی ملی به نام دولت دیگر هیچ فردی ادعای مالکیت آن را نخواهد داشت.

798 پروژه نیمه تمام ورزشی
شهرکرد- ایرنا: معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: 798 پروژه ورزشی نیمه تمام در مدارس کشور با پیشرفت فیزیکی بین 60 تا 95 درصد وجود دارد.
مهرزاد حمیدی افزود: سال گذشته 300 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبار تبصره درآمدی یک درصد فروش دخانیات و 70 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات این وزارتخانه برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی این وزارتخانه اختصاص یافت.
وی تعداد مدارس کشور را 150 هزار باب برآورد کرد و افزود: ساخت فضای ورزشی برای همه مدارس امکان‌پذیر نیست و باید فضای ورزشی برای مجتمع‌های آموزشی احداث شود.

افزایش اعتبارات سازمان جنگل‌ها
سمنان- ایرنا: مدیر کل آموزش و ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از سه برابر شدن اعتبارات این بخش در سال جاری خبر داد و گفت: اعتبارات ترویجی امسال به 67 میلیارد ریال رسید.
«اکرم توفیقی» افزود: با استفاده از این اعتبار طرح افزایش همیاران طبیعت امسال در برنامه این سازمان قرار دارد.
وی با اشاره به اهمیت و تأثیر همیاران طبیعت در ارتقای آگاهی مردم و حفظ و صیانت از عرصه‌های طبیعی کشور گفت: با عقد تفاهم‌نامه‌ای بین رئیس این سازمان و وزیر کشور در نظر است از نیروهای دهیار در کشور استفاده شود.
وی گفت: در قالب این برنامه با توسعه همیاران طبیعت در بخش‌ها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، محور اصلی همیاران طبیعت را بر روی نیروهای تشکلی و سازمان یافته قرار می‌دهیم.

احداث هتل در نجف و کربلا
قم- فارس: رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: برای رفاه حال زائران در نجف و کربلا، ساخت هتل در این شهرها آغاز شده است.
سعید اوحدی با اشاره به مشکلات موجود در بخش عتبات عالیات اظهار داشت: در نوروز امسال با وجود افزایش تعداد زائران ایرانی هیچ حادثه‌ای گزارش نشد، همچنین برای رفاه حال زائران در شهرهای نجف و کربلا، ساخت هتل در این شهرها آغاز شده که امیدواریم با عنایات اهل بیت(ع) هرچه زودتر مراحل ساخت این هتل‌ها به پایان برسد تا زائران عتبات با مشکلات کمتری در بحث اقامت مواجه باشند.

تشرف به دین اسلام
ری- فارس: یک بانوی مسیحی با انجام تشریفات مذهبی مربوطه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) به دین اسلام و مذهب شیعه دوازده امامی مشرف شد.
«بانو جهانی» از هم‌میهنان مسیحی با حضور در حوزه علمیه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام، با شهادت به وحدانیت خداوند عالم و رسالت حضرت پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله و سلم و امامت و ولایت حضرت امیرالمؤمنین(ع) و یازده امام پس از ایشان علیهم‌السلام، به دین مبین اسلام و مذهب شیعه دوازده امامی مشرف شد.

دستاوردهای جدید ارتش
خرمشهر- فارس: فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر گفت: دستاوردهای جدید نظامی ارتش در رزمایش‌های متعدد و پدافندهای زمینی- دریایی و هوایی به نمایش گذاشته می‌شود.
ناخدا یکم نادر حمودی تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای تأمین نیازهای راهبردی خود مبادرت به ساخت ناوشکن‌های رزمی- زیردریایی‌های سبک و سنگین- ناوچه‌های متعدد، موشک‌ها، اژدرها، مین‌های دریایی و سامانه جدید جنگ الکترونیک کرده است.