kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۹۹
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲
رحمانی فضلی در دیدار با فرمانده ارتش پاکستان خواستار شد

همکاری بیشتر نیروهای نظامی ایران و پاکستان برای مبارزه با تروریسم

وزیر کشور با تاکید بر ایجاد ثبات در مرزهای ایران و پاکستان خواستار همکاری بیشتر نیروهای نظامی دو کشور برای مبارزه با گروهک‌های تروریستی شد.
عبدالرضا رحمانی فضلی به اتفاق هیئت بلندپایه سیاسی و امنیتی با حضور در ستاد فرماندهی ارتش پاکستان با ژنرال راحیل شریف فرماندهی نیروهای مسلح این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
رحمانی فضلی در این دیدار گفت: با طرف پاکستانی توافقات خوبی در زمینه برقراری امنیت در مرزهای مشترک و همکاری بیشتر به منظور مقابله با پدیده تروریسم در منطقه، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، انسان، کالا و سوخت صورت گرفت.
وی تصریح کرد: امیدواریم تامین امنیت در برخی از نقاط مرزی مشترک که گروهک‌‌های تروریستی فعالیت دارند با همکاری نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی و سپاه مرزی ارتش پاکستان، مرتفع شود و دیگر شاهد فعالیت اشرار نباشیم.
فرمانده ارتش پاکستان نیز در این دیدار گفت: دو کشور ایران و پاکستان همکاری‌های خوبی را از سال‌های گذشته توسط نیروهای نظامی و پلیس مرزی دو کشور آغاز کرده و امروز نیاز است این همکاری‌ها بیش از گذشته افزایش یابد.
به گزارش فارس، همچنین وزیر کشور ایران در کنفرانس خبری مشترک با همتای پاکستانی خود گفت: من حامل پیام دوستی، محبت، همکاری و علاقه‌مندی ملت و دولت ایران برای توسعه همکاری‌‌ها با مردم و دولت دوست و برادر پاکستان هستم.
وزیر کشور افزود: ما در دو حوزه اقتصادی و امنیتی با وزیر کشور پاکستان به توافق رسیدیم. در حوزه امنیتی در تبادل اخبار و اطلاعات، تشکیل کمیته‌های مشترک، بازدید دوره‌ای از مناطق مرزی، عملیات مرزی همزمان و در صورت نیاز عملیات مشترک در مبارزه با تروریسم، پولشویی، قاچاق مواد مخدر و انسان و به‌ويژه مبارزه و مقابله با اشرار انجام خواهد گرفت.
وی گفت: اولویت ایران در گسترش روابط با کشورهای منطقه به‌ویژه کشورهای مسلمان است. عربستان سعودی هم برای ایران یک کشور مسلمان و مهم در منطقه محسوب می‌شود و ما همواره خواهان روابط بسیار صمیمی با ریاض بوده و هستیم و مقدماتی نیز برای گسترش روابط میان ایران و عربستان در جریان است.
وزیر کشور پاکستان نیز در این نشست خبری خاطرنشان کرد: با همتای ایرانی خود درباره موضوعات امنیتی، مبارزه با تروریسم، بخش‌های مرزی، مقابله با قاچاق انسان، کالا، سوخت و مواد مخدر و همچنین موضوعات مورد نظر تبادل اطلاعات کرده و به توافقات خوبی نیز رسیدیم.