kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۹۷
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱
سردار دهقان:

روابط ایران و چین کمک به صلح و امنیت جهانی است

وزیر دفاع کشورمان در دیدار با معاون رئیس‌جمهور چین تاکید کرد: این روابط متضمن منافع و امنیت ملی دو کشور و کمک به صلح، ثبات و امنیت منطقه‌ای و جهانی است.
به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع؛ «سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان» وزیر دفاع کشورمان که برای انجام یک دیدار رسمی سه روزه در صدر یک هیئت عالی رتبه دفاعی به چین سفر کرده است روز گذشته با «ارتشبد فن چانگ لونگ» معاون رئيس‌جمهور و معاون کمیسیون نظامی این کشور دیدار و پیرامون مسایل مورد علاقه دو کشور گفت‌وگو کردند.
سردار دهقان در این دیدار با اشاره به روابط بسیار خوب و بلند مدت میان ایران و چین گفت: این روابط متضمن  منافع و امنیت ملی دو کشور و کمک به صلح، ثبات و امنیت منطقه‌ای و جهانی است.
وی سیاست‌های غلط و مداخله‌جویانه نظام سلطه را عامل ناامنی در جهان ذکر کرد و افزود: همکاری کشورهای مستقلی چون ایران و چین می‌تواند در کاهش ناامنی‌ها نقش موثری ایفا کند. در ادامه این دیدار ارتشبد فن چانگ لونگ معاون رئیس‌جمهور چین سفر قریب‌الوقوع ریاست جمهوری اسلامی ایران به چین را فرصت مغتنم دیگری برای بسط و توسعه روابط دانست و اظهار امیدواری کرد: این سفر نیز فصل جدیدی را در مناسبات دو کشور رقم خواهد زد.
همچنین معاون کمیسیون نظامی چین با توجه به چالش‌های مشترک پیش‌روی دو کشور بر تعامل و همکاری چین برای رفع این چالش‌ها تاکید کرد.