kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۸۹
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶

حفر 100 حلقه چاه جدید برای تأمین آب تهران

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران خبر داد: چاه‌های فعال برای تأمین آب تهران به 500 حلقه می‌رسد.
محمد پرورش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این که یکسری از چاه‌ها از سال گذشته وارد مدار شده و آماده بهره‌برداری هستند، گفت: 24 حلقه چاه نیز ظرف 6 ماه آینده حفر می‌شود.
وی تصریح کرد: 50 حلقه چاه نیز در غرب تهران در پروژه قمربنی هاشم برنامه‌ریزی کردیم که حفر شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به این که در حال حاضر 400 حلقه چاه برای تأمین آب در تهران وجود دارند گفت: تعداد چاه‌های استان تهران به 500 حلقه چاه افزایش پیدا می‌کند.
پرورش با تأکید بر این که برنامه‌ریزی کردیم مردم دچار مشکل نشوند، گفت: امیدواریم هنگام پیک مصرف آب مشترکین نیز به ما کمک کنند تا بتوانیم تابستان و پاییز را با سهولت پشت سر بگذاریم.
وی در مورد پیش‌بینی شرایط آبی سال آینده نیز گفت: باید نگاه به بارندگی‌ها کنیم و ببینیم چه پیش می‌آید. بنابراین گزارش: پیش از این مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تأکید کرده بود که برای تأمین یک میلیارد و 35 میلیون مترمکعب آب مورد نیاز برای سال 93، روی صرفه‌جویی 50 میلیون متر مکعبی مردم حساب کرده‌ایم.
وی با اشاره به این که در شرق تهران یکسری مخازن به صورت مستقیم از لار و لتیان آب می‌گیرند و با چاه ارتباط ندارند، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا از تابستان عبور کنیم و بحث جیره‌بندی مطرح نیست.
پرورش ادامه داد: با بررسی کمیته تأمین قرار است که در سال جاری 20 میلیون متر مکعب آب با حفاری جدید از طریق چاه‌ها تأمین شود. از سوی دیگر مقرر است با تأکید وزیر نیرو در خرداد ماه آب سد ماملو منتقل شود.
وی تأکید کرد: اگر تابستان مصرف بالا رفت و مردم مدیریت نکردند تلاش می‌کنیم که طوری شبکه را مدیریت کنیم که قطعی نداشته باشیم.