kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۸۱
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹

مشارکت سازمان میراث فرهنگی در تجهیز موزه آستان حضرت عبدالعظیم(ع)

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مشارکت و همکاری سازمان میراث فرهنگی در تجهیز موزه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و معرفی هر چه بهتر آثار تاریخی و هنرهای سنتی این شهر تاریخی خبر داد.
به گزارش فارس، مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: می‌توان با همکاری تولیت آستان برای احیای آثار تاریخی و حمایت از هنرمندان صنایع دستی شهرستان ری، با مرمت کاروانسرای شاه عباسی و قلعه‌ گبری، کاربری این اماکن ارزشمند تاریخی را به نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی تبدیل کرد.
در ادامه این بازدید سلطانی‌فر ساخت هتل و زائر سرا را با توجه به حضور زائران بی‌شمار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) یک نیاز اساسی برای شهرستان ری دانست و تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی آمادگی دارد تا مقدمات و زمینه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در ساخت مراکز اقامتی در اطراف حرم را فراهم آورد.
در پایان سلطانی‌فر از مشارکت سازمان میراث فرهنگی در حفظ ابنیه و میراث فرهنگی اطراف حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در طرح توسعه این آستان خبر داد و افزود: در اجرای این طرح ساماندهی بازار تاریخی ری نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.