kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۷۹
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹
با اجرای طرح سلامت

خدمات آمبولانس برای بیماران بستری رایگان شد

با اجرای طرح ساماندهی نظام سلامت، بیماران بستری جهت جا به جایی توسط آمبولانس، هیچ‌گونه هزینه نقل و انتقالی پرداخت نخواهند کرد.
به گزارش مهر،  دکتر مهدی تهرانی دوست معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت قرار است در جهت برقراری آرامش میان بیماران و کاهش هزینه‌های آنها باشد، گفت: بیماران در بیمارستان امیراعلم علاوه بر پرداخت ده‌درصدی، هیچ کدام از هزینه‌هایی که خارج از تعهد بیمه‌ها بود، را پرداخت نمی‌کنند.
وی افزود: حتی در صورت اجبار به انتقال بیمار به بخش خصوصی، بیمارستان طرف حساب با بخش خصوصی خواهد بود نه بیمار. تا قبل از این اگر بیمار از یک بیمارستان دولتی به بیمارستان دولتی دیگری ارجاع داده می‌شد، به عنوان یک بیمار سرپایی به حساب می‌آمد نه بستری. ضمن اینکه پرداخت 30 درصدی هزینه‌های سرپایی نیز به عهده بیمار بود. ولی در حال حاضر چنین بیمارانی، بیماران بستری تلقی شده و 90 درصد هزینه‌ها با بیمه‌ها و بیمارستانی که بیمار را  ارجاع داده، خواهد بود.
توکلی خاطرنشان کرد: در این رابطه حتی در مورد جا به جایی بیمار با آمبولانس تدابیر خاصی اندیشیده شده به طوری که هیچ نیازی به پرداخت هزینه آمبولانس از سوی بیمار یا همراه بیمار نیست.