kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۶۳
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸

بشاراسد در جمع خانواده شهدا نوید پیروزی داد

رئیس‌جمهور سوریه گفت، خانواده‌های شهدا مایه مباهات و افتخار سوریه هستند و به دلیل ایستادگی شما قطعا بر تروریست‌ها پیروز خواهیم شد.
به گزارش خبرگزاری‌ها به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد روز سه‌شنبه به مناسبت عید شهدا با جمعی از خانواده‌ها و فرزندان شهدا دیدار کرد.
رئیس‌جمهور سوریه در این دیدار تاکید کرد خانواده شهدا مایه مباهات و افتخار سوریه هستند و مقاومت آنها موجب ایستادگی و پایداری سوریه است و همین مقاومت ما را در برابر تروریسم به پیروزی خواهد رساند.
رئیس‌جمهور سوریه تاکید کرد که ان‌شاءالله در جشن پیروزی بر تروریست‌ها که فجیع‌ترین جنایات را در حق مردم سوریه مرتکب شدند، با یکدیگر دیدار خواهیم کرد.
این اظهارات در شرایطی صورت گرفت که پایگاه خبری شرق الاوسط در یک گزارش تحلیلی اعلام کرد بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه با پشتوانه مردم و ارتش در مقابل توطئه‌های بزرگ غرب و اسرائیل مقاومت کرد، سر تعظیم فرود نیاورد و در  برابر دلارهای عربی وسوسه نشد.
این پایگاه خبری افزود، بشاراسد در برابر توطئه‌ها عزم آهنین داشت و با اقتدار کامل در مقابل تروریسم ایستادگی کرد.
شرق الاوسط تصریح کرد، هنگامی که تمام جهان دریافتند که توطئه علیه سوریه ناکام مانده ناگهان همه چیز تغییر کرد و رنگ دیگری یافت زیرا روشن شد که دیگر امیدی به تغییر موازنه قدرت وجود نداشته و بازی تمام شده است.
این پایگاه خبری همچنین تاکید کرد، دشمنان سوریه از اجرای نقشه‌های خود در خاک این کشور ناامید شدند زیرا آنان تصور چنین شکستی را نداشتند و گمان نمی‌بردند نظام سوریه در مقابله با تروریست‌ها پیروزی را از آن خود کند.
از سوی دیگر، منابع خبری اعلام کردند یک هیئت نظامی ترکیه به تل‌آویو سفر کرده تا در قبال سوریه با اسرائيل رایزنی کند.
خبر دیگر اینکه با موافقت دولت آمریکا با اختصاص 27میلیون دلار دیگر کل کمک مالی آمریکا به مخالفان سوریه به بیش از 287 میلیون دلار رسید.
وزارت خارجه آمریکا با اعلام این خبر ائتلاف مخالفان سوریه را نیز به عنوان نماینده دیپلماتیک سوریه به رسمیت شناخت.
این در حالی است که یکی از مقام‌های ارشد دولت آمریکا از دیدار رئیس‌جمهور این کشور با رهبران مخالفان سوری درروزهای آینده در آمریکا خبر داد.
 سایر رویدادها
* تروریست‌های جبهه النصره به اردوگاه آوارگان سوری در «عرسال» لبنان حمله کرده و چهار تن از آوارگان را ربودند.
* گروه تروریستی داعش مزار شیوخ صوفیه در حومه الحسکه در شمال شرقی سوریه را تخریب کرد.
* گروه تروریستی ارتش آزاد یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه را در مسیر درعا در جنوب این کشور ربود.
*‌وزارت خارجه سوریه از سوری‌های مقیم خارج خواست با مراجعه به سفارتخانه‌های این کشور در سراسر دنیا در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کنند.
*‌دولت لبنان اعلام کرد مرزهای لبنان به روی آوارگان سوری و فلسطینی باز است.
* بر اثر حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها به حلب هفت نفر کشته و 30 نفر مجروح شدند.
* افراد مسلح در حمص سوریه قبل از خالی کردن حمص قدیم تعدادی از خانه‌ها را به آتش کشیدند.