kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۱۹۳
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹

ضرب‌الاجل 72 ساعته ارتش سوریه به پس‌مانده‌های النصره در حومه دمشق




ارتش سوریه و نیروهای مقاومت به تروریست‌های تحت محاصره خود در منطقه مرزی با فلسطین اشغالی، سه روز مهلت دادند که یا خود را تسلیم کنند و یا منتظر حمله ارتش و مقاومت باشند.
به گزارش فارس، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت دیروز به تروریست‌هایی که در منطقه مرزی سوریه، فلسطین اشغالی و لبنان، تحت محاصره هستند، هشدار دادند که باید طی 72 ساعت خود را تسلیم کنند و در صورت امتناع از تسلیم شدن، منتظر حمله نیروهای مقاومت و ارتش باشند. پیش از این خبر رسیده بود که تروریست‌ها قصد دارند خودشان را تسلیم کنند و یا به «ادلب» منتقل شوند.
اکنون نیز قرار است تروریست‌ها پس از تسلیم شدن، به استان ادلب بروند و کسانی از آنان که تمایل دارند در این منطقه باقی بمانند، باید به وضعیتشان رسیدگی قضایی شود.استان «ادلب» از اوایل سال 2014 در اشغال گروه‌های تروریستی قرار گرفته و به جز دو شهرک «فوعه» و «کفریا» که شیعه‌نشین هستند سایر مناطق استان تحت کنترل گروه‌های مسلح تروریستی قرار دارد. پیشتر نیز در چندین نوبت، گروه‌های مسلح از ریف دمشق و مناطق دیگر به این استان منتقل شده‌اند.
استفاده ابزاری از تروریست‌ها
«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هم گفته که عملیات جاری در سوریه، علیه «جبهه النصره» است.وی در ارتباط با سیاست جاری آمریکا در سوریه نیز این‌طور موضع گرفت که «اعضای ائتلاف بین‌المللی(ضد داعش) به فرماندهی واشنگتن، تمایلی ندارند که با این گروه‌ها(تروریست‌ها) به طور جدی مبارزه کنند... این به معنای آن است که آنها برای حفظ این گروه‌ها، طرح‌هایی دارند.» به گفته لاوروف، «اگر کسی بخواهد نظام حاکم(در سوریه) را دوباره تغییر دهد، آمریکا و غربی‌ها نیز می‌توانند از این گروه‌ها علیه دولت سوریه، استفاده کنند.»لاوروف درباره برگزاری نشست «سوچی» نیز گفت، «این نشست جایگزین نشست‌های ژنو نخواهد شد... نشست سوچی سرآغازی برای تدوین قانون اساسی سوریه خواهد بود.» طی روزهای اخیر برخی گروه‌های سوری علیه نشست سوچی موضع گرفته بودند.وزیر خارجه روسیه با «رکس تیلرسون» همتای آمریکایی خود نیز تلفنی درباره نشست سوچی گفت‌وگو کرده است.روسیه که ماه گذشته پایان ماموریت نظامی در سوریه را اعلام کرد، قصد دارد به زودی برای پیشبرد روند دیپلماتیک جهت حل بحران سوریه، در شهر «سوچی» کنفرانسی برگزار کند که قرار است در آن، نمایندگانی از تمام گروه‌های قومی و مذهبی سوریه شرکت کنند.
اظهارات رئیس ستاد ارتش روسیه
به گزارش خبرگزاری تسنیم، ژنرال «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه هم اعلام کرده که ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد تروریستی به سرکردگی آمریکا نه قبل از وارد شدن روسیه به جنگ در سوریه، وظیفه نابودی گروه تروریستی داعش را برای خود تعیین کرده بود و نه اکنون چنین قصدی دارد.رئیس ستاد کل ارتش روسیه همچنین یادآور شد: پایگاه نظامیان آمریکایی در منطقه «التنف» واقع در جنوب سوریه، به طور کامل در محاصره نیروهای دولتی سوریه قرار دارد و مسئله مهم‌تر اینکه ما شاهد بودیم طی چند ماه، تروریست‌ها در این منطقه آزادانه رفت و آمد داشتند.وی گفت: افرادی نیز به اسارت درآمدند و مشخص شد که آنها در منطقه توسط نظامیان آمریکایی آموزش دیده بودند. این در حالی است که یکی از بزرگترین اردوگاه‌های پناهجویان سوری، اردوگاه «الرکبان» هم در این منطقه قرار دارد.»گراسیموف با اشاره به اینکه پاسخ طرف آمریکایی در رابطه با پایگاه نظامی آنها در «التنف» در شرق سوریه، نیز اصلا قانع‌کننده نیست، گفت: هیچ دلیل منطقی برای حضور نظامیان آمریکا در این منطقه وجود ندارد. وی افزود: ما می‌گوییم، این منطقه متعلق به کشور سوریه است و دلیلی وجود ندارد که آمریکایی‌ها در آنجا پایگاه نظامی داشته باشند. به خصوص اکنون که گروه تروریستی داعش نیز در سوریه نابود شده است. وی با بیان اینکه هیچ تهدیدی از این منطقه نشأت نمی‌گیرد این سوال را مطرح کرد که پس برای چه آمریکایی‌ها در آنجا حضور دارند؟
این مقام بلندپایه روسی همچنین اعلام کرد که کشتی‌های ناوگان دریایی روسیه حتی بعد از عملیات نظامی در سوریه هم در مناطق شرقی دریای مدیترانه حضور خواهند داشت. به گفته وی، این کشتی‌ها قبل از سال 2015 و آغاز عملیات نظامی روسیه در سوریه نیز در این منطقه حضور داشته‌اند و حضور آنها در دریای مدیترانه، دائمی است.